Is er nog een bank (in nederland of belgie) die gratis betaalrekeningen aanbiedt (met pinpas + internetbankieren) ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij gratis voor mij komt werken, dan betaal ik wel de jaarlijkse kosten van je betaalrekening.
Cryofiel
11 jaar geleden
In Nederland ken ik zulke banken niet. In België zou je eens kunnen kijken bij Keytrade Bank:
https://www.keytradebank.be/nl/ . Die bank is eigenlijk bedoeld om te beleggen, maar ze bieden ook een gratis zichtrekening aan. Of de pas ook gratis is, weet ik niet. In Duitsland zijn diverse banken die een gratis betaalrekening aanbieden, met gratis pinpas en Internetbankieren. Je krijgt een klein beetje rente over het saldo op je betaalrekening, en je krijgt zelfs een gratis kredietkaart. Voorwaarde is dat je een woonadres in Duitsland hebt. Beperking is dat je met je pinpas wel overal aan de kassa kunt betalen, maar dat contant geld pinnen vrij duur is, tenzij je dat doet bij bepaalde Duitse banken.

Het beste antwoord

Nee, een bank die een gratis betaalrekening aanbied bestaat niet meer.
De kosten verschillen per bank wel heel erg.
Zo ben je het goedkoopst uit bij de ASN Bank. Zij rekenen 12 Euro per jaar.
De Staalbankiers lijken de hoogste kosten te rekenen met meer dan 60 Euro.
Uiteraard zijn er dan weer voorwaarden aan de verschillende rekeningen waardoor een bank die meer rekent op den duur toch goedkoper kan zijn (door bijvoorbeeld lagere rente tarieven bij rood staan).

Een vergelijk staat hier:
http://www.bankenoverzicht.nl/bankrekening/resultaten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Helaas niet,voor een pinpas moet je altijd betalen,voor internetbankieren normaliter niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeger was elke bank verplicht om gratis een basisrekening aan te bieden, waarop je geld kunt ontvangen, betalen, storten en opnemen (geen pinpas, oid).

Ik weet eerlijk gezegd niet of dat nog bestaat. Banken zijn er in ieder geval niet scheutig in om hierover te informeren.