Ik werk voltijds maar zou graag in de weekends bijverdienen via interim. Is dat toegelaten?

Zo ja, hoeveel kan ik dan best laten afhouden om geen verschrikkelijke belastingsbrief te krijgen?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een belastingsbrief en waarom verschrikkelijk ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe meer belasting ik moet betalen des te liever. Heb ik ook een hoog inkomen

Het beste antwoord

Ik heb nog nooit in mijn leven minder dan 60 uur per week gewerkt.
Om geen 'verschrikkelijke belastingbrief' te krijgen:

zou ik je extra werkgever laten inhouden volgens bijzonder tarief (dat kennen ze wel).

Anders een extra bankrekening openen en elke keer bij uitbetaling een bedrag storten. Bijv. de ingehouden loonheffing nogmaals achter de hand houden .

Wat ook goed werkt is, tegen je werkgever zeggen, dat ze geen rekening moeten houden met de heffingskorting, dat werkt goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja dat kan

officieel moet je toestemming hebben van je werkgever waar je volijds werkt.Maar ik heb dat in de praktijk nooit hoeven doen.Om de verschrikkelijke belasting brief te voorkomen moet je er voor zorgen dat je in de juiste tarief groep zit bij de belasting.