Mag je vanaf je vakantieadres in de EU sigaretten ofzo naar je huis of familie sturen zonder dat je bij moet betalen bij de belasting?

Het gaat me dus puur om de EU want daar hebben we toch vrij handelsverkeer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit las ik op een site en gaat over het bestellen van sigaretten in het buitenland,maar ik denk dat dit ook van toepassing is als een particulier sigaretten naar je verzend.

Kan ik sigaren via het internet in het buitenland bestellen?
Tabaksproducten (bijvoorbeeld sigaretten, sigaren en tabak) mag u alleen naar Nederland laten brengen als daarop Nederlandse accijnszegels zitten. Dat is bij kopen via buitenlandse internetsites of postorderbedrijven meestal niet zo. Tabaksproducten die zonder Nederlands accijnszegel in Nederland aankomen neemt de Douane in beslag. Ga dus niet in op e-mails waarin de leverancier de tabaksproducten aanbiedt tegen een (veel) lagere prijs dan normaal in Nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga het gewoon maar een keer proberen, als ik in het buitenland ben mag ik ook een x aantal sigaretten meenemen naar NL zonder nederlands accijnszegel...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, ik vind die regel eigenlijk heel vreemd en ik hoop dat het je lukt. Is alles nog goed met de hond?