als je een invalide kaart hebt en je parkeerd de auto in betaald parkeren gebied, moet je dan ook gewoon betalen?

en weet iemand hoe dat zit in de gemeente deventer? of bij wie ik dit moet vragen bij de gemeente of waar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het verschilt per gemeente. Dat is het verwarrende, want eigenlijk zou je het op moeten zoeken voordat je ergens anders heen gaat, omdat je anders geen idee hebt van wat de bedoeling is. (En "gewoon voor de zekerheid betalen" is, voor de duidelijkheid van meelezers, vaak geen optie: de automaten zijn bijna zonder uitzondering niet of nauwelijks bereikbaar voor rolstoelers.) Volgens mij bestaat er wel een overzicht ergens online, ik al even voor je zoeken. Toegevoegd na 1 minuut: Ah, prachtig overzicht voor je gevonden met de regels per gemeente: http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=753&Itemid=31 Toegevoegd na 3 minuten: Concreet voor Deventer geldt dus dat je niet hoeft te betalen, behalve in een garage en op plaatsen waar achteraf betaald moet worden.

Normaal gesproken krijg je bij je invalideparkeerkaart een brief waarin staat bij welke zones je wel of niet moet betalen,het is handig om deze brief altijd bij je te hebben,ik heb het bv in mijn handschoenenkastje voor het geval ik twijfel.

Www.gehandicaptenparkeerkaart.nl Op deze site kun je zo in één oogopslag zien welke regels er gelden per gemeente. Handig!

Bronnen:
www.gehandicaptenparkeerkaart.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100