Is het normaal dat mijn bewindvoerder voor 2 personen 20 euro leefgeld geeft?

Mijn partner was jarig en een goede vriendin had 20 euro gestort als cadeau omdat zei heel ver van ons woont en nu zie wij dat onze bewind maar 20 euro aan leef geld heeft gestort.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die 20 euro is (extra) inkomsten. Je hebt waarschijnlijk een grote schuld?

Het beste antwoord

als je in een schuldsaneringstraject zit, krijg je leefgeld.
al je vaste lasten worden betaald uit de inkomsten/uitkering, en normaal gesproken krijg je per week je leefgeld.

of dit 20euro per persoon is of zelfs nóg minder, dat weet ik niet zeker, zelfs 20euro voor 1 persoon is al heel weinig, omdat leefgeld geen eet-geld is, wanneer je bijvoorbeeld met de bus/tram moet, moet je dat ook daarvan betalen en zo ook het laten verstellen van kapotte kleding en bijvoorbeeld de schoenmaker.

antwoord

ongetwijfeld heeft de bewindvoerder de 20euro die gestort zijn door de vriendin afgetrokken van het leefgeld.

echter, ik raad jullie aan om te gaan informeren of een leefgeld van 40euro voor 2 personen wel klopt !
ik weet dat gemiddeld het leefgeld PER PERSOON 50euro is...
dus, even informeren of het wel correct is ?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
laten verstellen van kapotte kleding en bijvoorbeeld de schoenmaker. Gebeurt dat nog dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jazeker, ik heb ruim 5 jaar met 2 spijkerbroeken moeten doen... dan moet je dat dus laten verstellen, want kleding slijt en schoenen hetzelfde laken en pak ! geloof jij nog steeds dat nederland rijk is ?
ik kan je vertellen dat alle miljoenen die aan andere landen/ mensen worden gedoneerd hier in dit land héél hard nodig zijn, maar de overheid heeft geen idee ! zij weten met hun eigen leventje/inkomen niet wat armoe is, het enige dat ze doen is geld terughalen met bezuinigingen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat had je gedaan Jodokus52,
dat je zo weinig geld had?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fouten gemaakt (foute beslissingen) en daardoor schulden (sanering), daarom ben ik een "ervaringsexperts" mag ik wel zeggen, is het nog ergens goed voor geweest ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zei het niet goed: fouten gemaakt (verkeerde beslissingen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
50 euro pp per week????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is 400 euro per maand!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan rekenen, maar die rekensom gaat niet op! meestal is het bijvoorbeeld 50euro p.p. maar 60/70 voor 2 personen en dat, pelle, is een wereld van verschil met 40euro..., geloof me! uiteraard is het afhankelijk van veel, hoogte schulden/ regeling met schuldeisers/ hele strakke regels en toch ook welwillendheid van kredietbank/ bewindvoerder... (al weet ik niet zeker of ik dit laatste -"welwillendheid"- zo mag zeggen). omdat het geloof ik nog strenger/strakker als er sprake is van een bewindvoerder, dat zou kunnen, maar toch zou ik informeren of er niet ruimte is voor 20euro per week méér, soms kan dat na een bepaalde tijd wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zeg je dan dat het gemiddeld meestal 50 euro pp is? Ik ken echt gezinnen die geen 400 euro in de maand hebben hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, 50euro pp als het 1 persoon betreft, een alleenstaande.
daarom zei ik : "je kan rekenen, maar die rekensom gaat niet op! meestal is het bijvoorbeeld 50euro p.p. maar 60/70 voor 2 personen en dat, pelle, is een wereld van verschil met 40euro…, geloof me!"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat voeg je later toe jodokus. Je eerste reactie is toch echt te lezen als '50 euro per week per persoon'. Dat zie je toch zelf ook wel hopelijk? Waarom heb je niet 50 euro per huishouden neergezet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
aangezien ik het vanuit 1 persoon beredeneer/schrijf !
50euro per huishouden klopt echter ook niet, pelle. ik had moeten schrijven 50euro per 1-persoons-huishouden, dát was correct geweest !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
toch klopt het niet, je hebt het over een gemiddelde en dan kun je er dus al weinig over zeggen en ik ken echt mensen die het met minder hebben moeten doen. Het is vastgesteld dus het zal best wel kloppen die 40.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pelle, sinds kort heeft de sociale dienst/kredietbank een 'kwaliteitsmedewerker' in dienst ! weet je waarom ? omdat er bij iedere 'klant' vreselijk veel fouten worden gemaakt !
de medewerkers van de kredietbank zijn 'bang' voor deze nieuwe collega :) - nou, dat zegt wel iets, he ? overigens ken ik ook mensen die meer leefgeld krijgen, een man : 85euro per week ! (voor je gemiddelde).
en een vrouw met een kind : 70euro + voedselbank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat duidt er alleen maar op dat er ook mensen moeten zijn die het met 40 euro doen wil je op jouw gemiddelde van 50 komen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
40euro hier = 2 x 20euro en dat is dus niet per persoon! ergo erg weinig, dus checken !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijft het feit dat "alle miljoenen die aan andere landen/ mensen worden gedoneerd " hier in dit land NIET ZO héél hard nodig zijn ..
dan daar waar nog mensen dood gaan van de honger en van ziektes die hier goed te genezen zijn en die geen schoon water hebben en geen dak boven hun hoofd etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nog een keer! alles weg als je even niet oplet :)
@momopoyolo (waar komt die naam vandaan, wil ik graag weten!) : in de landen waar je het over hebt zijn "hoofden van staat" die zich wentelen in rijkdom.
ik bedoel daarmee dat ik niet inzie waarom wij er niet eerst voor zorgen dat het hier met iedereen goed gaat, zolang het leven hier zo schandalig duur is voor veel mensen, moeten wij misschien even wachten met anderen te helpen.
denk bijvoorbeeld (lang geleden) aan de boterberg, die gratis naar rusland ging.
en kom nou niet met de voedselbank, daar heb ik een jaar van mogen genieten en ...laat maar...
een paar jaar geleden was, ik meen in somalie/sudan.? in ieder geval oost-afrika, een enorm tekort aan alles: hongersnood... en natuurlijk hielpen wij -het rijke westen-, de schepen met voedsel lagen voor de kust en mochten niet gelost worden.!
ergens anders, ook afrika, mochten de vrachtwagens niet doorrijden naar de streken waar de mensen langzaam dood gingen van de honger, deze vrachtwagens werden dus met inhoud ingepikt door de guerilla's...
zeg dit niet genoeg, nee ze moeten geholpen worden, maar waarom heeft een zo klein landje als nederland ook binnen de eu altijd zo'n behoefte om het braafste kindje van de klas te zijn...in grote hoeveelheden ?

Andere antwoorden (3)

Als dat voor een maand is is dat te weinig misschien heeft ze een fout gemaakt bel haar en vraag waarom je zo weinig hebt gehad.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee het is voor 1 week en voor 2 personen.
Die bewindvoerder heb je wegens schuld neem ik aan. In dat geval worden al je inkomsten, ook die 20 euro afgetrokken van je leefgeld. Ik neem aam dat je 40 euro over een week krijgt of zo. dan krijg je volgende week weer 40, en die 20 die je niet krijgt wordt gebruikt om je schuld af te lossen
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies, het is toch algemeen bekend dat je geen geld van iemand op je rekening moet laten storten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of iets anders verwoord: jullie hebben waarschijnlijk je normale weekgeld gekregen, minus die 20 Euro die je al cadeau had gekregen van die verre vriendin. Samen maken de bedragen die je ontvangen hebt het bedrag voor die week compleet voor die week. (20 + 20 = 40) (Er vanuit gaande dat jullie inderdaad 40 Euro per week ontvangen !) De 20 Euro die de bewindvoerder 'achter' heeft gehouden gaan helpen de schuldenberg sneller af te lossen. Des te eerder ben je ook van de ellende verlost. :-) Maar wanneer je twijfelt... waarom vraag je je bewindvoerder zelf niet even hoe de vork in de steel zit ?
Het zal inderdaad zo zijn dat die 20 euro van de vriendin afgetrokken zullen zijn van de ( normale ) 40 euro leefgeld. Overigens is het zo dat 20 euro leefgeld per week per persoon niet ongewoon is. Toen mijn partner in de schuldsanering zat hadden we per week 60 euro leefgeld en ons gezin bestond uit 2 volwassenen en 2 kinderen in de luiers. Het is niet makkelijk, maar we konden er van rondkomen.

Overigens kun je natuurlijk altijd een aanvraag indienen bij de voedselbank, volgens mij heb je daar recht op als je in een tweepersoonshuishouden minder dan 225 euro per maand vrij te besteden hebt. Kun je uiteraard even op googlen.