Is het normaal dat mijn bewindvoerder voor 2 personen 20 euro leefgeld geeft?

Mijn partner was jarig en een goede vriendin had 20 euro gestort als cadeau omdat zei heel ver van ons woont en nu zie wij dat onze bewind maar 20 euro aan leef geld heeft gestort.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

als je in een schuldsaneringstraject zit, krijg je leefgeld. al je vaste lasten worden betaald uit de inkomsten/uitkering, en normaal gesproken krijg je per week je leefgeld. of dit 20euro per persoon is of zelfs nóg minder, dat weet ik niet zeker, zelfs 20euro voor 1 persoon is al heel weinig, omdat leefgeld geen eet-geld is, wanneer je bijvoorbeeld met de bus/tram moet, moet je dat ook daarvan betalen en zo ook het laten verstellen van kapotte kleding en bijvoorbeeld de schoenmaker. antwoord ongetwijfeld heeft de bewindvoerder de 20euro die gestort zijn door de vriendin afgetrokken van het leefgeld. echter, ik raad jullie aan om te gaan informeren of een leefgeld van 40euro voor 2 personen wel klopt ! ik weet dat gemiddeld het leefgeld PER PERSOON 50euro is... dus, even informeren of het wel correct is ?!

Als dat voor een maand is is dat te weinig misschien heeft ze een fout gemaakt bel haar en vraag waarom je zo weinig hebt gehad.

Die bewindvoerder heb je wegens schuld neem ik aan. In dat geval worden al je inkomsten, ook die 20 euro afgetrokken van je leefgeld. Ik neem aam dat je 40 euro over een week krijgt of zo. dan krijg je volgende week weer 40, en die 20 die je niet krijgt wordt gebruikt om je schuld af te lossen

Het zal inderdaad zo zijn dat die 20 euro van de vriendin afgetrokken zullen zijn van de ( normale ) 40 euro leefgeld. Overigens is het zo dat 20 euro leefgeld per week per persoon niet ongewoon is. Toen mijn partner in de schuldsanering zat hadden we per week 60 euro leefgeld en ons gezin bestond uit 2 volwassenen en 2 kinderen in de luiers. Het is niet makkelijk, maar we konden er van rondkomen. Overigens kun je natuurlijk altijd een aanvraag indienen bij de voedselbank, volgens mij heb je daar recht op als je in een tweepersoonshuishouden minder dan 225 euro per maand vrij te besteden hebt. Kun je uiteraard even op googlen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100