Is de kartonnen brievenweger van o.a. TNT-Post nog ergens te krijgen?

Ik ben op zoek naar deze kartonnen brievenweger. Is deze nog ergens te verkrijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Je kunt hem met de bron zelf maken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Via de post is de weger niet meer te verkrijgen omdat het een actie was http://nl.wikipedia.org/wiki/Brievenweger
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zelf maken, daar is toch een speciaal soort karton voor nodig? Dat precies overeenkomt met het gewicht, aangegeven op de weger? Het is nogal een verschil of ik hem van dun karton, dik karton of hout of iets dergelijks maak. Zo is het eigenlijk nooit precies, of zit ik verkeerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wilde ik net zeggen ja, dan moet je wel weten hoe zwaar het karton precies moet zijn. Zou er echt niet meer aan te komen zijn? Vraag het anders eens bij TNT.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werk bij Postnl en daar hebben ze ze echt niet meer hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat toch echt dat dat moet kunnen: Het aardige en slimme van TNT is dat ze bij de info over deze wijziging (bij de Postagentschappen) een geniale brievenweger weggeven. Het bestaat uit een te vouwen kartonnen Toblerone vorm die aan een kant een uit-stekende duikplank heeft. Je doet je brief in het gleufje voor 20 gram. Blijft de vorm staan dan is Zegel 1 voldoende. Als het geval kantelt dan is de volgende test dat je de brief in de gleuf voor 50 gram stopt. Blijft de vorm nu wel staan dan is Zegel 2 aan de orde. Kantelt de zaak nu nog dan moet je terugvallen op de oude methodiek (gokken of meten met een andere weegschaal). De Brievenweger is ontworpen door Easyweight (zowiezo een bedrijf met allerlei geniale simpelheden). Voor wie ook zo’n hebbeding wil, moet snel naar het postagentschap of er zelf een maken met behulp van deze bouwplaat.
http://www.adjustintime.nl/wp/2010/08/tnt-en-de-slimste-brievenweger-van-karton-en-gratis/
Via google stuit ik op "gratis-dingen-sites" die linken naar een pagina van de TNT die niet meer bestaat. Misschien heeft TNT ze nog wel, je kunt contact opnemen via de website.

Als dat faalt: op Marktplaats komen ze af en toe langs. Zoals deze: http://postzegels-munten.marktplaats.nl/postzegels-nederland/567740931-brievenweger-tnt-post.html?return=eJw1jNEOgjAMRf%2BFBB4Hk8SYEWLkTyarsjBGsxYxGv%2FdEvHtnNuTWqPN25uqIaOPJ5MR2NQPzcCMpizHGSGqyaaRMVjLpGIof4nCAc%2FP0OrCUctzXl90Xne4CFQCzgtsA%2B5DYIGXF%2B3o5ujf836eti4uEyTfi46r6DV5eEBc4Q5Jtpm2n4cCcWmrrPl8AdYNOqY%3D&df=1&fta=eNo10EtywyAMBuC7sMga8zBYTK7QK2R4iNRTJ2GMnWSayd2LaLv7kAYhfg8GXhUssH1dTne%2FVObaUQF7LsfhkOpxu8Hgyg7cpRlcKQ3LBt9zcTWnSr2tlS4FrvsF1zm6rweEdcY7Xh94xtXd6gziUMp%2B5DS7jS7%2BjMzN7W4FCWxO%2FVFh2hYyBM69jE8xZJtlmAiDCEo3IHKUgqBCzpIgvMYOLpDzhhRNqxLCpHSHz0b11pRU0h1RGUuwcexzklEx%2FoJ73qEtBlojCZFHJPBoE7Vi9lYaQvJBiI6xlQh%2Bmjh2iJw9QUcdOoQPOHZYa6kSshw1fTBMVkSaE6xV%2FcvBYO63whgnnimeoSW13YpP9bTg9bx9%2Fic4Abv454lCbTkmkJQlMP9g7uOPd%2BY8cHi93z8tcJat&fta_ind=15&fs=1

"Tegen elk aannemelijk bod". Doe een gooi, zou ik zeggen!

Toegevoegd na 2 minuten:
En je kunt hem uiteraard proberen zelf te maken, maar dan zou je precies moeten weten hoe zwaar het karton is. Als je een bestaande meeneemt naar een goede kantoorboekhandel waar ze karton in verschillende diktes verkopen, kom je vast een heel eind. Die van TNT zelf zijn ook niet bijster precies, en je kunt je eigen brievenweger natuurlijk ijken en eventueel wat aanpassen met je gewone keukenweegschaal of een andere weger. Het komt niet op een paar gram.