Overruled een huwelijk een testament ????

Toen wij onze woning kochten waren wij niet getrouwd
We hebben een langst levende testament

Later zijn wij getrouwd in gemeenschap van goederen

In zijn testament hebben we laten opnemen dat zijn broers de door hem ingelegde 75.000 € zouden erven na mijn overlijden

Mijn partner is in 2013 overleden

Nu wil na mijn pensioen de woning verkopen en gang huren

Moet ik de 75.000 € dan meteen uitkeren

Wat gebeurt er indien ik tzt kom te overlijden ?

1 van mijn dochters is testamentenregister excuter

Stel ik heb dat geld opgemaakt ?!

Er is dan geen woning alleen goederen

Komen mijn kinderen dan in de problemen ?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik wil hen behoeden voor problemen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
erotisi
6 jaar geleden
ER kan in het testament staan dat bij verkoop van de woning het geld al naar de broers moet gaan maar dat hoeft natuurlijk niet, dat zou je moeten nagaan. Als je al het geldt opsoupeert dan kan dat wordt jou nalatenschap waarschijnlijk negatief. Je kinderen kunnen dan jou erfenis verwerpen anders nemen zij de vordering van de broers over. Indien zij het ook verwerpen kunnen de broers eventueel nog naar de rechter gaan om onrechtmatige benadeling van de erfgenamen te bewijzen, maar dat zal een moeilijk kwestie zijn....

Antwoorden (2)

Je hoeft het geld niet uit te keren als je het huis hebt verkocht want de broers van je man krijgen het geld pas als jij bent overleden. ( zo hebben jullie dat in het testament gezet)

Als jij komt te overlijden dan hebben de broers wel recht op het geld omdat dit in het testament staat.
( ik heb hier geen bron over maar heb toevallig niet zo lang geleden een soortgelijke vraag aan mijn notaris geteld)

Als er geen geld is dan kan het uiteraard ook niet aan de broers uitgekeerd worden.

Als je het huis hebt verkocht dan zou je bv jaarlijks belastingvrij een schenking aan je kinderen kunnen geven:
Schenken kan op meerdere manieren dan het overhandigen van contanten. Of uw kinderen schenkbelasting moet afdragen, is afhankelijk van de grootte van de schenking. De wet kent namelijk (ruime) vrijstellingen als het gaat om de schenkbelasting. Jaarlijks mag u uw kinderen € 5.320 belastingvrij schenken. Voor kinderen tussen de 18 en de 40 jaar geldt ook een aparte verhoogde vrijstelling van € 25.526. Op deze vrijstelling kan maar eenmaal een beroep worden gedaan. (bedragen 2017; zie voor meer informatie het overzicht van tarieven en vrijstellingen 2017 (pdf))
Wat wijsheid is, is dus afhankelijk van diverse factoren. Praat er eens over met de notaris, specialist op het gebied van de schenkbelasting.

Toegevoegd na 4 uur:
Nog even voor de duidelijkheid, het zou natuurlijk wel zo aardig zijn om de broers ook iets te geven maar dat was je vraag niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
slecht antwoord, het is geld geleend van broers van overleden partner, die behoren dit geld terug te krijgen.
lijkt me onnodig om slimmetje te spelen en geld aan de eigenaren te onttrekken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er staat niet dat het geld van de broers geleend is er staat dat haar man €75000,- ingelegd heeft, dus door heM niet door heN. Mocht dit wel het geval zijn geweest dan had ik uiteraard nooit dit antwoord hebben gegeven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
C+
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er staat inderdaad niet dat het geld geleend is, wel is het de bedoeling dat het geld na overlijden bedoeld is voor de broers. Door dit geld moedwillig een andere kant op te sluizen ben je in mijn ogen zeer slecht bezig
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Theo, dat ben ik volledig met je eens maar volgens mij geef ik alleen antwoord op de vraag van Stoerie. Mijn mening of die van anderen doet niet ter zake.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor de antwoorden
1 Het geld was uit de verkoop van zijn huis
2 Hij wilde dit legaat eigenlijk niet omdat hij nauwlijks contact had 3 ik vond dat wel zo correct
4 ik wil niets slinks doen anders zet ik het ook niet hier he
5 het is een legaat in Mijn testament
Niet in die van hem
6 ik ben geschrokken vh gedrag van zijn broers na het overlijden van zijn zus ...
7 ik kan weet ik inmiddels het legaat uit mijn testament laten halen
8 dan doe ik niets Tegen wijlen mijn man zijn zin hij wilde dit in feite niet
9 toen wij dit opstelde waren we net 1 jaar samen ... 10 ik deed dit omdat als wij samen kwamen te overlijden niet alles naar mijn kids zou gaan terwijl de relatie tamelijk pril was
11 ik was en geen Golddigger Verder iedereen bedankt voor het mee
denken
Het door u gesloten huwelijk 'overruled' niet uw testamenten in de zin dat de daarin vastgelegde geldsom hierdoor niet meer naar uw schoonbroers gaat. Dit dient als een legaat na uw overlijden te worden uitgekeerd. Pas op met de 'reactie' van 'vlindertje98' waarin staat: 'Als er geen geld is dan kan het uiteraard ook niet aan de broers uitgekeerd worden.' Bij overlijden gaan immers zowel de bezittingen en schulden over op de erfgenamen.