Let een werkgever op of (toekomstige) werknemers sporten?

Wat zegt hem/ haar dit? En wat zegt een individuele of teamsport over deze werknemer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja speelt de persoon is een teamsport dan is dat wel even iets anders als die persoon in een individuele sport zijn uiting geeft...

Een werkgever zal er niet speciaal op letten bij een sollicitatie, maar er wel naar kunnen vragen, om een indicatie te krijgen wat voor vlees men in de kuip heeft...

Het ligt wel heel voor de hand wat de verschillen zijn van persoon en de beoefende sport...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wel degelijk, vooral met sporten met een hoog blesurerisico. Geen enkele werkgever zit te wachten op ziekteverzuim, zeker niet als dit veroorzaakt wordt door bewust een risico te nemen d.w.z. te sporten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou het ook anders kunnen bekijken. Wat zegt het over iemand die niet sport? Sporters leven doorgaans gezonder en zijn dus daardoor minder vaak ziek. Sporters zijn gezonder, dat is mijn stelling. Je ziet in een aantal bedrijfstakken al dat men tijdens werktijd tijd vrij maakt voor de werknemers om te sporten, ook is tegenwoordig mogelijk om via je bedrijf met korting bij bijvoorbeeld een sportcentra te fitnessen.

En als iemand een teamsport beoefend, tja, moet kunnen. Een werknemer heeft nou eenmaal een privé leven, dus echt zwaar zal het niet wegen in een sollicitatie denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die sport op topniveau, daar kom je als werkgever wel achter. Het risico op blessures en uitval is dan groter, dus dat wordt echt niet als positief punt gezien.

Verder zijn dat bij de bedrijven waar ik gewerkt heb geen vragen die gesteld worden. Volgens mij heb je daar als werkgever ook helemaal niks mee te maken. Ik ben zelf allergisch voor dat bemoeierige gedoe.
Behalve als het op je cv staat, dan weet een werkgever dit natuurlijk wel. Ik zou het alleen erop zetten als het toegevoegde waarde heeft. Om zomaar je hobbies op een cv te zetten, dat is eigenlijk niet meer nodig.