Ik denk het wel, ze zeggen geld maakt niet gelukkig. Maar mensen die echt arm zijn, zijn volgens mij vaker ongelukkig.

Toegevoegd na 27 seconden:
ze zijn vaker ongelukkig omdat ze meer zorgen hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoeft niet. Maar, geld maakt het wel makkelijker. Je hoeft je geen zorgen te maken over het betalen van je rekeningen, je kunt makkelijker een keer uit eten gaan als je geen zin hebt om te koken en de werkster maakt het huis schoon.

Maar echt gelukkiger? Ik denk dat er weinig verschil zit qua geluk tussen iemand met een modaal inkomen en iemand die 5 keer zoveel verdient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig zijn en rijk zijn gaan lang niet altijd samen.
Er zijn mensen met bérgen geld, die ongelukkig zijn omdat ze altijd tekort hebben.
En er zijn mensen met helemaal niet zoveel geld, die vinden dat ze rijk zijn omdat ze genoeg hebben en gelukkig zijn.
Rijk is niet een kwestie van geld maar van een gevoel.
Als je je rijk voelt, ongeacht de hoeveelheid geld die je bezit, dán ben je pas gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, over het algemeen wel, maar zorgen hebben zij evengoed. Om het te behouden en niet te verliezen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zou eerder zeggen voldoende geld maakt gelukkiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geld maakt het leven makelijker ja,
maar echt geluk kan je er niet van kopen
14 jaar geleden
Nee onjuist...

Mensen zonder geld hebben nog hoop dat ze gelukkiger kunnen worden met geld, mensen met geld weten beter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Correct, maar voldoende geld is toch wel erg prettig.
Geen geld maakt ongelukkig, een beetje geld maakt gelukkig, te veel geld maakt weer ongelukkig...

Je moet niet omkomen van de honger. Een beetje luxe maakt je erg gelukkig.
Maar je moet wel wat te wensen hebben om naar toe te leven. Dat maakt pas echt gelukkig.
14 jaar geleden
Met enkele euro"s niet zo , maar met heelveel euri"s,en ook nog een leuke omgeving, dan wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor ,het is wel makkelijker je ruimer kunt leven.geluk zit niet in materiaal ,geluk zit in je zelf.Als je niet gelukkig bent in jezelf en je hebt veel geld ..... wat dan??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk zit in jezelf. Niet in materialisme.

Als je een auto koopt ben je gelukkig, maar eventjes. Dit noem ik vluchtig geluk en kan dus niet gekocht worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig klopt het wat je zegt +1
Ik bulk van het geld (gelukkig) en ben heel gelukkig en tevreden, maar denk dat je ook zonder of met weinig geld tevreden en gelukkig kunt zijn.
Het is ook zo dat als je ongelukkig of ontevreden bent, het bezit van geld dan het leed dan wel verlicht.
Overigens blijf ik steeds zeggen dat een goede gezondheid s'mens grootste rijkdom is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze wel geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Manon1307;

Mensen met geld zijn net zo gelukkig of ongelukkig als mensen zonder, maar wel op een stuk comfortabelere manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot op zekere hoogte help het mee in je geluk, maar rijk zijn betekend niet gelukkig zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor...

Geld maakt niet gelukkig. Het is alleen verdomt handig als je het hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld maakt niet gelukkig. Je wordt daar gierig van.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld maakt wél gelukkig, zolang het maar groeit.!
Als alle basisbehoeften vervuld zijn, gaat het er voor je welbevinden vooral nog om dat je minstens even rijk bent als en liefst wat rijker dan je buurman of je broer. Daar word je misschien niet direct gelukkiger van maar je wordt wel iets ongelukkiger als het andersom is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen met geld kunnen beter hun ongeluk verbergen. Maar ik denk niet dat er veel verschil zit tussen de hoeveelheid geld en de mate van geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige wel sommige niet, omdat denk ik sommige mensen steeds meer en meer geld willen en daarom is de schulden komen en daardoor toch ongelukkig worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld zou een hoop vervelende dingen voor mij kunnen oplossen.

Fultime baan + studie = weinig vrije tijd en geld (studie is duur) Daarnaast moet ik nog mijn huis schoonmaken, eten koken enz, Een lekkende badkamer waardoor mijn laminaat vloer in de slaapkamer vernield is, een lekkende dakkapel. Een auto die op zijn eind loopt en echt nodig is voor werk. Elke dag weer: zou die het nog doen?

Geld zou deze zorgen in één klap op kunnen lossen!

Het zou mij ook erg gelukkig maken als ik mijn ouders een keertje op een welverdiende vakantie kon sturen.
Een flinke som geld storten op de rekening van een ontwikkelingsproject waarvan ik weet dat ze dat echt nodig hebben en het goed besteed wordt.

Mijn conclusie: geld maakt het leven een stuk gemakkelijker waardoor je een gelukkiger leven kunt hebben.