Wat is formeel gebruikelijker? Een bedrag aangeven met een € of voluit euro schrijven?

Het is voor een officieel project

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (3)

Als je iets voluit schrijft is dit netter, vaak dus ook formeel gebruikelijker.
Je ziet ook wel eens staan bij een koopcontract ' zeggende; driehonderdvijfig euro ' dan staat het zowel met cijfers als met letters.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat laatste is gedaan zodat je er niet makkelijk een cijfertje voor kunt zetten dacht ik. Van 350 is makkelijk 1350 te maken, dat kan niet van driehonderdvijftig euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, ook dat is deels waar, maar je kan er dan wel weer driehonderdvijfigduizend van maken. Al zal dit erg ongeloofwaardig zijn;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"duizend" is vaak te lang om tussen die "driehonderdvijftig" en "euro".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, het is dan van oudsher een geschreven tekst en geen word waar je even wat letters tussen kunt zetten.
Beiden zijn toegelaten en begrijpelijk voor iedereen.
Indien u het internationaal teken € gebruikt komt dit voor het bedrag, languit geschreven in het zoals in het taalgebruik dat het woord euro achter het bedrag komt.
Net zoals met de dollar. $ 100 en 100 dollar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag beiden, maar alleen E is netter. Bovendien moet je eenduidig zijn: wanneer je hiermee in een document mee begint moet je dit dan blijven doen in dat document.