Als je een bijstandsuitkering aanvraagt, moet je dan ook de sollicitaties die je al hebt gedaan laten zien?

Moet je brieven van een bepaalde periode voorafgaand aan de aanvraag meenemen als je al wist dat je die uitkering moest gaan aanvragen? Ik heb namelijk niet zo ijverig alles bewaard, het was toch maar voor mijn eigen administratie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Bedoel je dan een WW-uitkering? Voordat je in de bijstand komt heb je normaal gesproken al een heel traject met het UWV achter de rug...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, bijstand.
Amadea
11 jaar geleden
Hier staat het allemaal beschreven: https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/direct_doen/aanvragen_uitkering/aanvragenbijstandsuitkering

Antwoorden (1)

Ja het is wel handig omdat te bewaren dan had je al vast kunnen laten zien dat je actief bent dat zien ze graag. Je hebt namelijk een sollicitatieplicht dus ook de bewijsplicht om te tonen dat je dat doet. Moest je in de ww ook als je dat hebt gehad.
ronron1212