Ligt aan je budget. Als je niet zuinig hoeft te leven waarom zou je dan? Als je elk dubbeltje om moet keren dan is het wel verstandig....
Als je maar wel wijs genoeg bent te zorgen voor een 'appeltje voor de dorst'!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Ik zou niet weten waarom dat beter zou zijn....
Zolang je maar niet boven je stand leeft!

Toegevoegd na 24 seconden:
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor je portmonnee is dat in ieder geval beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je verstandig met je uitgave om gaat en iedere maand een bedrag spaart vind ik dat je moet leven in het hier en nu, dus nu vandaag genieten iedere dag opnieuw, mensen die alleen maar met de toekomst en straks/later bezig zijn heb ik nooit begrepen en is vaak ook een punt van discussie, wie weet ben ik er morgen niet meer en is er geen later.. geniet met de dag het duurt al zo kort.. maar wel verstandig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op veel vlakken wel, de grondstoffen van de aarde zijn niet onuitputtelijk.
ook het feit dat mensen hier in nederland eenvijfde van hun voedsel weggooien, dat moet toch anders kunnen?
je hoeft niet te gaan schriepen, maar een beetje bvewustzijn kan geen kwaad.
14 jaar geleden
Als je een goede balans kunt vinden tussen zekerheid (voor de toekomst) en een goed leven waar je leuke dingen kunt doen (vakantie, lekker uit eten, af en toe eens een weekendje weg), doe je het goed.

Leef niet boven je stand maar besef wel dat wanneer je er zelf niet meer bent, je er zelf ook geen plezier meer van kan hebben, dan ben je (bij wijze van spreken) de rijkste persoon op het kerkhof of in een urn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuinig leven of niet zuinig leven is totale onzin...

Jij leeft en verder is het niet van zuinigheid of niet zuinigheid...

Hoe kun je zuinig leven? Door minder adem te halen? door niets te eten? door te stoppen met je hartslag?

Je bedoelt, zuinig te zijn...

Je kunt zuinig ZIJN, maar niet zuinig LEVEN...

Zuinig ZIJN is beter want dan kun je bewuster met je omgeving omgaan en dat is veel beter...

En dat wat beter is voelt ook beter, hoe kan het ook anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm +1
leven moet je doen 'to the max'... zonder terughouden genieten van het leven... en inderdaad: zuinig leven kost je minder dan niet zuinig leven...

Toegevoegd na 52 seconden:
ik zie nu dat XiniX al had uitgelegd wat ik bedoelde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt idd helemaal af van wat je te besteden hebt als je finaniceël bedoelt. Verder geniet zoveel je kunt van dat wat je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter voor wie? En in welke omstandigheden?

In Nederland is het zo ver gekomen met onze verzorgingsstaat dat je gestimuleerd wordt om vooral geen geld opzij te zetten en niet te sparen tot je een vaste baan hebt. Immers, als je geld op een rekening hebt staan en je vraagt een uitkering aan, heb je pas rechten als dat geld verbruikt is. Dus dan is het goed voor jou om zo veel mogelijk je geld uit te geven, tot je een vaste baan hebt en je niet meer het risico loopt opeens werkloos te worden.

Voor de overheid is het beter als je zuinig bent, want dan hoeven ze bij werkloosheid geen uitkering te betalen.

Voor de economie is het goed als je ruim leeft en vooral veel consumeert

Voor het milieu is het goed als je zuinig leeft en alleen gebruikt wat je echt nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als experiment en uit noodzaak heb ik eens zes maand geleefd met het strikte minimum : minder dan 800 euro . Zonder tekort tekomen aan verse voeding heb ik wel een olympische inspanning (naar mijn gevoel ) moeten leveren om werkelijk niets te kopen : geen tijdschriften, geen extra's ,geen kleding, geen cafe's enz. Uiteindelijk besef je dan dat veel overbodig is. Anderzijds heb ik een periode geleefd als big spender : elke dag resto, nieuwe maatpakken, champagne elke dag,dure horloges, bloemen voor iedereen en ander gekke dingen. Ik zie op beide periodes terug en vond de sobere periode de meest authentieke met de eerlijkste gesprekken met vrienden. Och, de waarheid zal wel in het midden liggen. In ieder geval : een oud spreekwoord zegt : in je sterfhemd zijn geen zakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leef verstandig naar wat je hebt.
En geniet daarvan.
Ik heb nog nooit een grafkist met daar achteraan een geldkist naar het graf zien gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezond leven is veel beter. Zuiniger of niet zuinig leven allebei is niet beter...
Je moet verstandig leven.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Mikeyboy;

Dat ligt voor iedereen anders en zal vooral per budget verschillen. Zolang het niet naar gierigheid doorslaat is er met zuinigheid helemaal niets mis en kun je door zuinigheid en overleg ook erg rijk leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuinig zijn als je geld zat hebt, DAT is zonde.....

Maar als je meer uitgeeft dan je hebt, dan stapelen de zorgen zich op je schouders, wat het allemaal bijzonder onprettig maakt. Het zuigt energie!

Geef zoveel uit als je wilt, wees royaal!
maar NIET *meer* dan je hebt!
en ietsjes in reserve houden voor tegenvallers kan ook geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor de een zuinig is, is voor de ander royaal.

Ik heb altijd geld over, mijn vriend altijd tekort. Hij leeft dus niet zuinig en ik zou wel zuinig leven in deze vraagstelling. Toch komen we beide niks te kort en zijn allebei tevreden.

Het gaat erom dat je tevreden bent met hoe je leeft niet wat beter is naar mijn idee.