Wat kost het om te gaan trouwen?

Ik wil met me vriendin trouwen war kost zo iets van voor tot eind?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor bruiloft hebben jullie in gedachten? De grootste kosten zitten in het feest ná de ceremonie. Het maakt nogal uit of jullie 150 gasten met auto's laten vervoeren naar een feestlocatie met band of dat je (zoals wij zelf hebben gedaan) met 60 gasten van het gemeentehuis naar een leuk café-restaurant loopt voor een gezellige borrel met aansluitend een dinertje voor ouders en getuigen.

Het beste antwoord

Vanaf een paar tientjes voor de griffiekosten op het stadhuis, tot vele honderdduizenden guldens als je flink wil uitpakken.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is niet te zeggen, allereerst informeer je bij jouw gemeente wat het kost om te trouwen.
Daarna bepaal je het zelf. Wil je een feest? een band? of gewoon thuis?
Met een groot diner?
Dure jurk? of gewoon in spijkerbroek?

Alles is mogelijk.

Van 500 tot 30.000 euro, of meer.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere gemeente heeft een dagdeel gratis trouwen! Je betaald dan alleen voor je trouwboekje. Verder kun je het zo duur maken als je zelf wilt. Een luxe receptie op locatie of een tuinfeest bij familie. Een dure trouwauto of een leuke auto van een kennis? Mooie trouwkleding of in januari aangeschafte afgeprijsde feestkleding??

Toegevoegd na 1 minuut:
Soms geen dagdeel maar moment bijv. voor 10.00uur s'ochtends
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier kan je gratis trouwen. Op woensdag. (Rotterdam).
Ik ben ook een keer in Oekraine getrouwd. Ik geloof dat ik iets van 30 cent administratiekosten moest betalen.