welk wc papier is het goedkoopst en waar koop ik dat?

moeten steeds meer op de kleintjes letten dus zoek van alles uit waar het het goedkoopst is en of het echt nodig is.

wc papier is dus wel echt nodig ja:)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wel iets lastiger dan het lijkt: je kunt wel goedkoop papier kopen maar als je daar meer van nodig hebt omdat het te dun is ben je niet meer zo goedkoop uit. Ga gewoon naar een dirk/aldi/lidl en koop daar het goedkoopste papier (wel goed rekenen met aantal rollen enzo) en kijk of je dat goed vind, zo niet dan koop je wat anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een moeilijk product, want het is moeilijk te vergelijken. Voor zover ik weet geeft geen enkel merk wc papier aan hoeveel 'meter' er op een rol zit. Ik heb ook soms weleens het idee dat de koker in het midden iedere paar jaar een paar millimeter groter wordt. Ook de afstand tussen de scheurrandjes bepaalt hoe lang je ermee doet Het zou dus eens een interessante test zijn om te kijken hoe het nou echt zit.

Het beste antwoord

Het goedkoopst in ongebleekt, enkellagig toiletpapier van geen merk, dat ze bij de meeste supermarkten wel verkopen. Sommige mensen noemen dat 'schuurpapier ', maar 't is maar net wat je gewend bent.
Het is echter wel minder sterk en niet echt zuinig in gebruik, vooral niet als je 'proppers' in huis hebt. (Proppers zijn sowieso minimaal twee keer zo uur als vouwers, dus als je kleine kinderen hebt : leer ze vouwen).

Zelf heb ik jaren grijs toiletpapier gebruikt, maar omdat ik dat nu niet meer in de buurt (Duitsland) krijgen kan, koop ik (drie-lagig, luxe) toiletpapier bij Aldi en Lidl (Solo/Floralys), en door de dikte is dat - BEDUIDEND zuiniger in het gebruik, heb ik gemerkt. (2-3 velletjes zijn echt genoeg ). Uiteindelijk ben ik daardoor dus zelfs goedkoper uit.

(Vind het alleen jammer dat er geen ongebleekte versie van is. Toiletpapier bleken vind ik nog altijd één van de meest overbodige bewerkingen die je maar kunt bedenken.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wist tot een aantal jaar geleden niet eens af van proppen/proppers. Komt dat nog van de tijd dat mensen met krantenpapier hun kont afveegden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen idee ; ik ben een vouwer dus kan me niet voorstellen dat iemand het prettig vindt om te proppen, maar er zijn serieus onderzoeken naar gedaan, en het blijkt toch dat veel mensen nog proppen. Maar waarom is mij een raadsel. Luiheid ?? Gemakzucht ? Desinteresse ? Ik weet het ECHT niet. Je kunt er namelijk bij lange na niet zo nauwkeurig mee afvegen, en loopt een(veel) grotere kans op verstoppingen. Proppers gebruiken 2 tot 5 (!) keer zoveel papier als vouwers, dus tel uit je winst. (En mannen gebruiken twee keer zo veel als vrouwen, wat helemaal mysterieus is, want ze hoeven veel minder 'schoon te poetsen'. Mensen hebben trouwens nooit standaard hun kont met krantenpapier afgeveegd 'voor het toiletpapier haddden we andere middelen (water, doekjes, plantaardig materiaal, affijn, wat het overgrote deel van de wereld nog steeds gebruikt). Krantenpapier als toiletpapier gebruiken doen alleen mensen die WC papier gewend zijn, dat op hebben en een goedkoop alternatief zoeken. (Goedkoop TOT het riool verstopt zit natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben van mening dar het met een
Prop sneller schoon wordt. Met een vlak velletje blijf je er maar langs glijden. Eerst uitsmeren en dan beetje voor beetje opvegen.
ronron1212
11 jaar geleden
Mooi verhaal Marleen maar ik snap er niets van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik propte als kind ook. Denk dat dat de primitieve versie van vouwen is, met onhandige kinderhandjes. Of als je er erg aan gewend/gehecht bent en het graag zo wilt (zoals Mobie, hoewel ik niet geloof dat het één óf het ander beter veegt ;-)) maar dat het voor de meesten een kwestie van leren is. Ik gebruik zelf trouwens amper papier; sommige handicaps hebben zo hun voordelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ prima papier van de Aldi, heel betaalbaar en zacht.

Andere antwoorden (2)

Nou, nodig, je kan het doen zoals men in Indonesië het doet, met een fles wate en velen ook in Nederland: -)

Zover ik weet heeft Dirk van de Broek de goedkoopste rollen wc papier en is kwalitatief ook nog goed en te gebruiken, dat heet Nicky.

Deze Kassa test is van 2009 en kan je doorlezen om de verschillen te zien.
http://kassa.vara.nl/tests/details/tpid/120/test/wc-papiertest/

Toegevoegd na 37 seconden:
geen wate maar water dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij gebruiken al jaren Floralys van de Lidl.
de goedkoopste die we kunnen vinden, erg zacht en je steekt er niet doorheen.