Waar kan ik mijn ring verkopen?

Ik heb een ring geerfd die volgens de juwelier zo'n 2000 euro waard is. Nu zit er voor mij geen emotionele waarde aan en zou ik er sowieso niet zo veel mee rondlopen. Dus ik wil hem graag verkopen. Waar kan dit? Ik hoop dat ik er op zijn minst een euro of 1500 voor krijg...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou langs meerdere juweliers gaan om hem te laten taxeren. Taxaties kunnen soms erg uiteen lopen. Je kunt de ring ook bij een veilinghuis laten verkopen
maar die rekenen provisie. Is er ook niet iemand anders in je omgeving die connecties had met de overledene en die hem misschien van je wil kopen?

Antwoorden (4)

Een goede juwelier koopt ook in, dus daar zou ik beginnen en anders op Marktplaats zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je er zeker van bent dat je een erfstuk wilt verkopen, zou je eens in kunnen gaan op de bedrijven die regelmatig advertenties in de krant zetten met 'goud en zilver kopen, contant geld geboden'. Die houden dan enkele dagen zitting in een hotel. Je weet wat de ring waard is en met welk bedrag je akkoord gaat.
Ook op internet kun je wel wat adressen vinden. (Typ in Google 'goud en zilver kopen'). Probeer wel bij een betrouwbaar adres uit te komen, maar daarvoor ken ik geen criteria. (Ik weet niet of er een of ander 'waarborgmerk' is.)
Computoon
11 jaar geleden
De meeste juweliers kopen ook goud in. Reken je niet rijk. Een ring kan een grote waarde vertegenwoordigen, maar als je hem wilt verkopen wordt alleen de goudprijs betaald. De ring wordt gewogen en er wordt naar de dan geldende goudprijs gekeken.
jc54
11 jaar geleden
Laat eerst een taxatierapport maken van de ring.
Misschien is de ring gemaakt door een beroemd edelsmid.
Laat omschrijven uit hoeveel gram en van welk edelmetaal die ring bestaat. (platina, witgoud of anders)
Laat omschrijven wat de waarde is van evt aanwezige edelstenen. (karaat etc)
Ga daarna bij diverse juweliers langs die ook juwelen inkopen en verkoop aan de hoogste bieder.
(taxeren kan ook bij de lommerd)