Kun je het geld dat je via internet bankieren op iemands rekening hebt gestort, weer terugstorten?

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij Abn Amro

Toegevoegd na 1 uur:
En het is geen incasso overboeking!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
66.3K

Het beste antwoord

Zoiets noemen ze storneren. En dat is onmogelijk als je het zelf overgemaakt hebt naar iemand. Met automatische afschrijvingen heb je meestal de mogelijkheid tot storneren (terugboeken). Dus A. Je hebt zelf een fout gemaakt met de overschrijving. Benader de begunstigde en vraag om terugstorting. of B. Je bent opgelicht (ik spreek uit ervaring) en je wilt je geld terug, doe aangifte bij de politie. En verdraaid, het werkt ook nog, al duurt het even.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is dat een proces van maanden. Dader is opgespoord, heeft al in voorarrest gezeten. Ging helaas in hoger beroep waardoor het 5 maanden langer gaat duren. Maar krijgen doe ik het. (via Justitie)

Andere antwoorden (4)

Nee, daar heb je de medewerking van de begunstigde bij nodig. Bij geïncasseerde overschrijvingen kan het wel, dan heet het 'storneren'.
AWM
13 jaar geleden
Vaak kan dat helaas niet. Via Mijn ING kan dat in elk geval niet zomaar. Als je niet bij ING zit raad ik je aan om even in de helpsectie van de site te kijken of met de klantenservice te bellen.

Toegevoegd na 23 seconden:
Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugstorten op uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u de ING eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor het volgende doen:

Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
Schrijf een brief aan de Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd
Voeg een kopie van het afschrift of een afdruk uit Mijn ING bij met daarop de overschrijving,
Stuur dit naar (zonder postzegel):
ING Bank N.V.
Afdeling Klantenservice
Antwoordnummer 2
6800 PB ArnhemDe ING zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw rekening. De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.

Toegevoegd na 3 minuten:
ABN Amro? Komt voor de bakker:

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/terugboeken_incasso/terugboeken.html

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/terugboeken_incasso/introductie.html

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.abnamro.nl/nl/prive/veelgestelde_vragen/internetbankieren_overboeking.html?#1i
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even bellen of naar het kantoor gaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar je ABN-Amro site gaat,type maar even in: Storneren via internetbankieren,dan krijg je een uitgebreid antwoord.