Vanaf hoeveel € moet je importkosten betalen in DUITSLAND?

Ik had ergens gelezen dat je in NEDERLAND vanaf €22 importkosten moest betalen. Nou wil ik iets van €25 kopen en wilde ik weten of ik iets van importkosten moest betalen in DUITSLAND.
http://www.dealextreme.com/p/genuine-apple-iphone-3g-replacement-touch-screen-lcd-screen-modules-37189?item=2

Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedoel als hij naar Duitsland wordt verzonden vanuit China.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ongeveer hetzelfde als in Nederland ; 19 % BTW, iets van 2,5 procent inklaringkosten en 25 euro douanekosten.

Bezint eer ge iets in China bestelt - al fietsen pakjes van DE in mijn ervaring wel vaak probleemloos door de douane.

Toegevoegd na 40 seconden:
(In Nederland dan ; in Duitsland heb ik daar eerlijk gezegd nog geen ervaring mee).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb tientallen keren in China besteld (niet alleen bij DE, en niet alleen onder de 25 euro), en met zekere regelmaat komen precies genoemde kosten er bij. In Nederland. Vooral bij bestellingen van rond de 300 euro, kan dat lekker oplopen....
Volgens de informatie die ik heb kunnen vinden is dat in Duitsland precies hetzelfde. Sterker nog ; als je pakje NIET door de douane is onderschept DIEN JE ZELF AANGIFTE TE DOEN voor de invoerrechten en inklaringskosten. Dat geen hond dat doet verandert de regels niet. Ik ben wel benieuwd wat volgens degene die zonodig moet minnen het 'juiste' antwoord is. Dit gaat namelijk niet om mijn mening, maar is gewoon een feit / regel van de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist antwoord Marleen... +1

Andere antwoorden (1)

Als het product uit Duitsland verzonden wordt dan krijg je niet te maken met de douane. Je koopt dan namelijk binnen de EU. Er is dan dus ook geen sprake van douanekosten.

(Weet je overigens zeker dat het uit Duitsland komt? Ik dacht dat DealExtreme soms ook direct uit Azië verzendt)

Toegevoegd na 1 dag:
Ah zo. Nu wel, de douanetarieven in Europa zijn geharmoniseerd, dat betekent dat ze overal in de EU hetzelfde zijn. De Duitse douane doet dus hetzelfde als de Nederlandse. De gebruikstarieven staan op de website van de douane (zie bron 1). Ik zou eerlijk gezegd geen idee hebben waar een telefoonscherm onder valt. Succes met uitzoeken.

Daarbij moet je ook rekening houden met de BTW. Deze is in Duitsland 19%. Die gaat over de totale waard van het pakket, dus de waarde van de goederen en de verzendkosten.