Zou ik moeten blijven meespelen met de Nationale Postcode Loterij?

Ik twijfel of ik moet blijven meespelen met de Nationale Postcode Loterij. Het kost namelijk behoorlijk wat geld om mee te doen en ook ik win nooit wat. Echter, recentelijk is in mijn buurt, twee straten verderop, de postcode straatprijs gevallen van 12.500 euro. Nu denk ik, het zou zomaar eens in mijn straat kunnen gebeuren. Die kans bestaat nou eenmaal altijd. Zou ik moeten blijven meespelen met de Nationale Postcode Loterij en waarom wel/niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.8K

Antwoorden (24)

De keuze blijft natuurlijk altijd aan jezelf.

Je zou net zien je stopt en hij valt. Maar ja als je niet stopt valt hij ook niet duss....

Je moet alles een beetje op een rij zetten:
-Hoeveel heb ik er;
-hoeveel kost me dit;
-heb ik dat er voor over;
-kan ik het missen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook dat nog ja... wil ik weer een jaar elke maan ...euro kwijt zijn??
Ik heb het 3 jaar terug opgezegd, maar check nog steeds elke week de winnende postcodes in het lokale krantje. Ik zou echt totaal niks gewonnen hebben als ik lid was gebleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk hoef je niet mee te spelen als je daar geen zin in hebt, tenzij je jaloers van aard bent natuurlijk.
Het is juist dat onderbuikgevoel waar de NPL op mikt, ze chanteren mensen die er niet tegen kunnen dat de rest van de straat rijk is en zij niet, waarom het mij enorm tegen staat.
Maar iedereen moet zelf zijn afweging maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loterijen zijn een belasting voor mensen die geen verstand hebben van statistiek. Ik zou dus maar vlug gaan betalen!
AWM
14 jaar geleden
Direct mee stoppen!

De kans dat je wint is zeeer zeeer klein. Het zit in mensen om zichzelf te fixeren op het winnen en zichzelf daarmee voor de gek te houden, zichzelf wijs te maken dat de kans op die prijs veel groter is dan in werkelijkheid. Loterijen draaien op deze psychische 'afwijking' bij mensen en verdienen er miljoenen aan. Wees de slimste en laat niet met je spelen. Goed is na te gaan wat je onderhand wel niet voor leuke dingen met dat geld had kunnen doen als je het niet aan die loterij had uitgegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Hallo5;

Die gedachte speelt bij mij ook al enige tijd. Ik kan me met de huidige goede doelen steeds minder identificeren en over het winnen van een grote prijs koester ik geen illusies. Zo'n bakje ijs is hier het maximum. Het slimme punt van de Postcodeloterij is dat je door al die publicaties altijd achtervolgt wordt door het feit dat er net nadat je bent gestopt eindelijk eens een prijs op jouw postcode valt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het "leuke" van de postcodeloterij is dat het je het gevoel geeft dat je doneert aan goede doelen, terwijl je zelf ook nog eens kans maakt op een prijs.
Hier spelen ze natuurlijk handig op in door constant al deze winnende postcodes overal te publiceren, en in te zoomen op het geluk van al die mensen die een straatprijs winnen.
Ik ken iemand die door verhuizing, en het mee verhuizen van postcode een prijs is misgelopen en daar stevig van baalt.
Of je dus al dan niet wil blijven meespelen hangt af van het doel waarmee je lid bent geworden.
Is dat het geven aan goede doelen? Dat kun je overal doen, van de collectebussen tot de acceptgiro's
Is dat het winnen van een prijs? Die kans blijft redelijk klein.
Is dat het winnen van een prijs en tegelijkertijd je geweten sussen door goede doelen te steunen? Tja, dan moet je gewoon lid blijven en hopen dat je ooit in de prijzen valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, hallo? ben u al wakker? Het grootste gedeelte van de opbrangst van de Postcodeloterij gaat behalve naar het prijzengeld naar de omroep en hun vetbetaalde medewerkers die de uitzendingen doen.
De fooi die er dan nog overblijft gaat naar goede doelen omdat ze zonder deze niet zulke loterijen op kunnen of mogen zetten.
Als jij het te duur vindt worden, dan zou ik stoppen.
Maak de helft aan een goed doel over.
Steek de andere helft in je zak.

Loterijen zijn voor ontevreden mensen (die zoals antwoordman zegt ook nog eens niet kunnen rekenen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoppen lijkt mij verstandigste.
Ik ben ook gestopt met giroloterijg en sponsor bingoloterij.
Het heeft geen nut om mee te doen.
kost alleen maar geld.

Toch moet je het zelf weten.

Wat mij betreft STOP.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals bij alle gokspelen: the house always wins.

Die straatprijzen zijn een heel goede marketingtruc. Mensen zoals jij denken: ja, maar wat als de straatprijs op *mijn* postcode valt? Dan kan ik maar beter meedoen, anders winnen al mijn buren wel en ik niet!

Intussen is de kans dat je écht wint, zo klein dat je net zo goed geld zou kunnen geven aan een Nigeriaanse verdreven prins die je mailt over zijn weeshuis dat een paar honderd euro nodig heeft om enkele miljoenen van een Zwitserse bankrekening te kunnen halen, waarna jij als gulle gever een paar ton voor de moeite krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit in dezelfde situatie,en wil hem aan de ene kant opzeggen en aan de andere kant niet.
de sponsorbingo loterij heb ik er wel uitgedaan.
en deze ja het gaat automatisch iedere maand,en je merkt er niets van,maar behalve een bak ijs en kaarten voor een attractiepark,heb ik de laatste 12 jaar nog nooit iets gewonnen.
maar de kans is zo klein,maar eens mens houd altijd hoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reden dat het zo vervelend voelt de Postcode loterij op te zeggen is dat je het weet wanneer je straat wat vind. Op zo'n moment is het heel erg zuur.

Eigenlijk is dit een verkapte vorm van chantage 'als jij niet meedoet, dan zullen we je straffen door je precies te laten weten hoeveel je bent misgelopen. We zullen ervoor zorgen dat je je ipv blij voelt wanneer je wel wat wint dat je je rot voelt wanneer je niets vind.' Dit soort emotionele chantage alleen al moet een reden zijn om niet mee te doen aan de Postcode loterij.

En mocht er toch een grote prijs in jou straat vallen (kan gebeuren maar hoogst onwaarschijnlijk) stel je dan gerust met het feit dat de mensen die wat gewonnen hebben over het algemeen zo slecht met geld kunnen omgaan (anders doe je niet mee aan een loterij, zonde van het geld) dat ze door deze prijs waarschijnlijk zwaar in de schulden komen.

Namelijk de meeste mensen die winnen (zeg, 500.000) die kopen daar een mooie auto van, een groter huis, mooie kleding luxe vakantie. En dan valt het het jaar daarna toch tegen, dus toch weer een luxe vakantie, al is het geld eigenlijk op, en onderhoud aan dat huis is ook duurder dan verwacht. En ja, dat Gucci jasje is ook aan vervanging toe. Er zijn maar heel weinig mensen na 10 jaar nog blij dat ze die loterij gewonnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat het tegenwoordig kost om met die onzin mee te doen, maar als het nog steeds een tientje in de maand is, dan levert een jaar niet medoen je in elk geval 120 euro op. V oor de 12.500 euro moet je dan wel een flink aantal jaartjes niet meedoen, maar het blijft uitsluitend winst.
Gokken is eigenlijk geld weggooien met een heel miniem kansje dat je iets wint, en als je dat geld niet kan missen, moet je er niet mee gokken.

Ik zou nooit iemand aanraden om te gokken om welke reden dan ook. In Nederland is het nog niet zo erg als in Engeland, maar ook hier zie je wel een soort tendens van hoe lager het inkomen hoe meer er gegokt wordt. Een simpel rekensommetje leert echter dat er in de regel voornamelijk 'verloren' zal worden. Mocht je de goede doele n van de Postcodeloterij een warm hart toe dragen, dan kun je naturlijk ook gewoon zelf een paar cent overmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik speel al vanaf het begin mee (ca. 25 jaar?) en heb ook nog nooit wat gewonnen, behalve een 10tje ofzo. Maar.. .ik vind het niet erg, de Postcode-loterij sponsort meer dan 60 goede doelen die me zeer aan het hart gaan, dus ik beschouw het als een gift aan die doelen. Met een piep klein kansje dat ik ooit een keer wat win.
Statitisch gezien kun je beter in de Staasloterij mee spelen, maar als ik af en toe een staatslot koop en niets win, heb ik veel meer het gevoel dat het weggegooid geld was. Dat heb ik met de Postcodeloterij nooit.
Ik kan echter niet in jouw portemonnee kijken, zelf kan ik die twee loten die ik heb wel missen.
Als je niet helemaal wilt opzeggen, kun je ook 1 lot houden en de rest opzeggen, dan heb je in ieder geval nog één win-kansje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het niet kan betalen zou ik gelijk stoppen. Heb je wel de financiele middelen om met 1 lot te blijven spelen moet je zelf de keuze maken of je er het geld aan wil uitgeven.

Zelf ben ik lid geworden van de postcodeloterij omdat ik niet die ene dropl*l wil zijn die niks krijgt als de postcodekanjer in mijn staat valt terwijl de rest van de buren ineens miljoenen op de bank hebben staan. Maargoed... dat is mijn motivatie om mee te doen, en ja... het slaat eigenlijk nergens op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang ik evenveel win als ik betaal, vind ik het okay - zo'n krentenweger ben ik wel. Het eerste jaar bij de staatsloterij wás dat zo, maar het tweede jaar niet, dus toen heb ik mezelf aangewend, elke maand het geld van zo'n lootje in een oud theekistje te stoppen. Ik tel het nooit, maar als ik graag iets leuks wil doen, maar dan eigenlijk het geld er niet voor heb, duik ik in m'n kistje....Ik heb al veel leuks kunnen doen, op deze manier....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou sowieso stoppen met de Postcode loterij. De kans dat je de winnende postcode hebt, is namelijk veel kleiner dan dat je 1 eindcijfer goed hebt (zoals bijv. bij de staatsloterij)Vraag blijft dan of je wel aan een ander loterij mee zou doen. Ook hier is mijn mening:nee. Bovendien kosten dit soort loterijen heel veel geld, en kan het meestal toch niet uit.
Je kunt ook af en toe eens een lot kopen, bijvoorbeeld met oud en nieuw. Ook spannend maar niet zo duur als iedere maand een vast bedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie niet waagt,wie niet wint hé..
Je zult altijd zien als je ermee stopt dan valt ie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het zelf leuk vindt zou ik het blijven doen. Mijn oma deed praktisch haar hele leven mee met de staatsloterij. Die vrouw heeft er zoveel lol van gehad van wat ze allemaal ging doen als ze wat zou winnen. Uiteraard nooit grote prijzen gewonnen. Ik geloof zelf ook niet zo in het winnen van prijzen, die kans is natuurlijk klein, maar beslis zelf als je het eigenlijk wel leuk vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zitten er bij en ik zou zo doorgaan want je krijgt ook allemaal spullen zoals handoeken lampen dus ik zou door gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoppen :
De kans om n miljoen te winnen is 1 op 100.000.000
( bij de PC-loterij)
Bij de Staatsloterij 1 op 10.000.000, en de Sponsor Bingoloterij maakt het nog bonter : 1 op 345 Miljoen...
Ter illustratie van zo'n kans:
Stel, we nemen in China een willekeurige Chinees en vragen deze een getal onder de 345 in gedachten te nemen, en u neemt het vliegtuig naar China, spreekt daar een willekeurige chinees aan en noemt een getal onder de 345 (in het Chinees) Dan is de kans dat het net die éne Chinees is, èn dat t getal goed is EVEN GROOT als de kans om winnaar te worden van het miljoen bij die loterij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de valstrik van de NPC staat open en jij stapt erin. Zij spelen op de angst dat je misschien wel iets mis zou kunnen lopen. Opzeggen die hap! Daarnaast heb je een grotere winkans bij de Staatsloterij en als je dan iets wint, houd je meer over, omdat je niet ten prooi valt aan bedelbrieven en geldschrapende "vrienden" omdat het geheim blijft dat je wat hebt gewonnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is echt heel persoonlijk,speel je niet mee dan win je inderdaad niks.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nou de kracht van de loterijen. Door dit systeem zal bijna niemand de moed hebben om te stoppen, want stel voor dat........ Jij bent de enige niet. !