Ik las in de krant dat de maatregelen rondom de bijstandsuitkering worden teruggedraait. Wanneer zou je weer een uitkering kunnen aanvragen?

Mijn vriend verdient net iets teveel, daardoor kon ik geen uitkering aanvragen. Helaas is mn branche volledig ingestort en is het heel erg moeilijk om een baan te krijgen :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vraagje over welke branche hebben we het?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek je toch iets in een andere branche.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kom op, als 25 jarige moet het toch nog wel mogelijk zijn om werk te krijgen, al is het in een hele andere branche? Heb je alle uitzendbureaus al gehad?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft niet eens te bellen: uitzendbureau.nl of jobrapido.nl en je daar inschrijven. Verder: kijk hier eens http://www.postnljobs.nl/vacature

Antwoorden (1)

Als jouw vriend is te veel verdient en jullie wonen samen, dan krijg jij geen bijstandsuitkering.

Wat er wordt teruggedraaid ( misschien) is de maatregel dat het inkomen van kinderen mee zou tellen.

Als jij een volwassen mens bent en je hebt geen werk in jouw branche dan zul je ander werk moeten gaan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd. Waarom zou je een uitkering moeten aanvragen als je partner een inkomen heeft. En ik maar vragen waar mijn geld blijft... Ging het maar naar kansarme kindertjes in Afrika!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk. Ik heb zelf tijdens de vorige recessie een carriereswitch moeten maken. Beter geld verdienen als handje ophouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal goed + Naar partnerinkomen werd altijd al gekeken, het is de huishoudtoets die waarschijnlijk komt te vervallen. Dat betekent o.a. dat inwonende kinderen hun ouders niet meer hoeven te onderhouden, en andersom. Maar de partner telde altijd al mee in het plaatje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al gesolliciteerd als postbezorger en serveerster in een pizzaria, maar zelfs daar hebben ze keuze zat en ben ik niet aangenomen. Het word met de week erger.