Kan je met een briefje van 50 die in het midden een beetje verbrand is nog betalen? Het watermerk is nog wel zichtbaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wanneer een biljet beschadigd is, dan vergoed je eigen bank deze gewoon wanneer meer dan 50% onbeschadigd is.
Dit kun je ook regelen met de DNB (De Nederlandse Bank). Deze kun je bezoeken. Maar je kunt de biljetten ook gewoon opsturen, met een kopie van je legitimatie bewijs. Je vult dan een aanvraag formulier in. De waarde van het biljet wordt dan op je rekening gestort.
Zie de bronnen voor meer informatie en het formulier.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook belangrijk, er mag geen opzet in het spel zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, je kan het ook omwisselen bij de bank.
Als je maar als de helft hebt van een briefje kan dat.

Toegevoegd na 56 seconden:
Als je maar meer als de helft hebt.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ik dacht al, anders zouden we het allemaal doormidden knippen.
het blijft een betaalmiddel, het zou alleen goed kunnen dat winkeliers het niet willen, ga dan even naar de bank en wissel hem om..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang de kenmerken die de valsheid of echtheid van het briefje laten zien allemaal nog zichtbaar zijn, dus ook de watermerken en ook de hologrammen, dan is het geldig. Mocht je toch weggestuurd worden of een vervelende ervaring willen voorkomen, loop dan even langs de bank en ruil hem in voor een andere