Wat kan ik doen als ik kamer met baas deel die zijn werk zo indeelt dat hij continu op 2 meter afstand zit. Gesprekken helpen niet!!! HELP

Ik heb 2 jaar geleden in het pand (waar ik al werkte) gesolliciteerd op functie parttime officemanager. Het is een piepklein bureau in een pand met 4 organisaties. Ik deel kamer met de baas. Bij mijn voorgangster was hij heel vaak de deur uit met af en toe een kantoordag. Dat wist ik, anders had ik niet gesolliciteerd; werk graag zelfstandig. Sinds ik ben begonnen arrangeert hij zijn agenda dusdanig dat hij aanwezig is als ik er ben en afwezig (thuis werken, naar de garage, bloedbank, afspraken buiten de deur - ja dan wel...) op tijdstippen dat ik niet werk. Heb hierover al een handvol gesprekken met hem gehad. Mijn vriendinnen denken dat hij mij wel héél erg leuk vindt (en daar zit ik niet op te wachten). De man is dyslectisch en zit de hele dag notities e.d. te maken. Ik zit zo ongeveer aan hem vastgeketend. Voel me continu geobserveerd. Wordt er gek van. Slaap niet of heel slecht. Kom uitgeput thuis; nergens zin in. Het is een aardige man, maar ik voel absoluut geen klik met hem. PAGO gehad. Advies: bedrijfsarts inschakelen. Wil ik graag doen, maar wat schiet ik ermee op. Baas maakt zijn eigen werk.

Toegevoegd na 26 minuten:
O

Toegevoegd na 27 minuten:
En ik solliciteer natuurlijk, maar bijna 50...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Kortom je wil rust en ruimte en geen gedwongen
werk/relatie.
Het gedwongen samenzijn werken in een te kleine ruimte is gewoon een te grote stress factor.
lijkt mij ook een zaakje van de arbeidinspectie ?

Een hele gewone reactie die overal onstaat zeker als het te lang duurt kan je eigenlik niet meer zakelijk naar de situatie kijken het raakt je persoonlijk sfeer
ik denk ook dat hij iets te graag bij je is dus toch maar duidelijk afspraken maken.

Anders kan je baas binnenkort jouw ziektekosten ophoesten.
voor hem is het ook kiezen of delen

je verhaal is heel erg duidelijk dus kan ik me niet voorstellen dat een bedrijfarts je niet zal begrijpen.
maar de oplossing is toch die derde persoon er bij halen
zodat hij ook niet meer kan doen alsof zijn neus bloed

succes
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als praten niet helpt kun je het misschien duidelijk maken door op kantoor een boerka aan te trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het ook positief kunnen bekijken, hij voelt zich bij jou wel op zijn gemak en bij je voorganger niet.
Zit hij ook werkelijk naar je te kijen of is hij gewoon met zijn werk bezig? In het eerste geval zou ik zeggen dan kan je desnoods nog proberen het kantoor anders in te delen zodat je hem niet ziet. Gooi het desnoods op lichtval op je scherm ofzo. Stel voor dat je als extra service aan hem graag ook zijn agenda wilt beheren, zo heb je het in eigen hand...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je het niet prettig vindt om zo te werken, maar denk niet dat er veel aan te doen is. Het staat je baas vrij om op kantoor te verschijnen wanneer hij dat wil. Kennelijk hebben jullie ook onvoldoende ruimte zodat hij geen kamer voor zichzelf kan inrichten. In het uiterste geval zou ik me toch weer tot de bedrijfsarts wenden en zeggen dat je de situatie niet meer aankunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een werkruimte voor 2 personen moet aan minimale afmetingen voldoen volgens de arbo (maar uit mijn hoofd 12 m2, dat is 3x4 meter dus niet erg groot).

2 meter afstand vind ik zelf nog redelijk moet ik zeggen maar dat is natuurlijk een persoonlijk iets.

kun je niet in overleg met je baas de bureau's anders zetten en evt een scherm ertussen of een grote plant zodat je ten minste het gevoel van afbakening hebt?

En als niets helpt? (maar ik geloof niet dat ik dat zelf zou kunnen) overdreven zwaar en naar geparfumeerd verschijnen (moet je wel experimenteren tot je weet wat hij vind stinken anders komt hij NOG dichterbij zitten)

sterkte
13 jaar geleden
Zet een karton op je buro met : ik wil graag adem halen!

Dit is eng en dit is benauwend. Blijkt wel hoeveel impact het op je heeft door je reacties hierop: slecht slapen en uitgeput thuiskomen.

Is het mogelijk de buro's anders te plaatsen?

Anders een laatste duidelijk gesprek om te vertellen dat je niet als Siamese tweeling geboren bent en dat je dit anders wilt. Met ferme stem, zodat hij beseft dat het je menens is. Anders ziekmelden.