wordt ik hier via het internet opgelicht?

Hallo,

Ik heb mijn xbox tekoop gezet en iemand wou deze kopen als ik deze zou shippen.

Nu heb ik mijn iban nummer en gegevens gemaild en ik kreeg een mailtje terug dat ik iets heel aparts moest doen..

Er is een mailtje teruggekomen van zijn e-mail adres en van zijn bank (irish bank of scotland) er staat in dat het geld is 'overgemaakt' maar eerst het tracktracenummer moet sturen voordat ik het kan
ontvangen op mijn rekening. Heel mooi allemaal omschreven maar volgens mij klopt er geen bal van.

Heeft iemand hier ervaring mee? Er staat dat dit een methode is om zowel koper als verkoper te beschermen.

Maar je kunt toch gewoon online banking doen en met het iban nummer overmaken zonder allerlei verificatiemails te sturen ?

Het is de eerste keer dat ik shipping doe en ik vind het allemaal maar apart.

In elk geval ik heb geen geld ontvangen dus ik stuur niks op. Vrij logisch toch? Of is dit een hele normale gang van zaken? Kan evt de mails doorsturen zodat iemand die er
verstand van heeft naar kan kijken.

Gr jeffrey

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (8)

NA de verzending beschikt u pas over het track and trace nummer en dan heeft u nog steeds geen geld.
Niet doen dus, zo wanhopig bent u toch niet?...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vette oplichting niet doen dus.
gewoon niet opsturen.
stuur een mail dat als ze het hebben willen ze binnen drie dagen geld moeten storten, dwz dat het op je rekening moet staan, zoniet verkoop je het aan een ander.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal zijn die mails ook in t engels. Ze willen je gegevens weten en hebben het over verzending ed. Ik reageer niet eens op dat soort mails want dat zijn inderdaad oplichters en meestal nigerianen. En ze reageren ook alleen op dingen die geld waard zijn. Zet er een dure gsm op en ik garandeer je dat ze snel reageren en een goeie prijs willen betalen(alsof). Dus kortom niets doen verder, en ik hoop dat je niet al teveel hebt doorgegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat hier een misverstand in het spel is.Het is vrij normaal dat er een tracking nummer wordt toebedeeld aan het object zodat de koper kan volgen waar het object zich bevindt.
Maar de koper moet natuurlijk eerst betalen voor jij kan opsturen.
Ik traceer zelf ook graag de objecten als ik iets koop vooral als het wat lang duurt.En dat hoeft niet noodzakelijk Canada te zijn, Zwitserland daar kunnen ze treuzelen, je houdt het niet voor mogelijk.
De koper zal wat ongerust zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
The Irish Bank of Scotland verraad al veel, volgens mij bestaat die niet.

The Irish bank bestaat en the bank of scotland bestaat maar de samentrekking van twee bekende banknamen doet mij denken aan de oplichting waar nigerianen woonachtig in London zich als bank voordeden terwijl ik kom horen dathet een huiskamer was met oa de geluiden van een kind wat verschoond wordt,
later kreeg ik de smoes dat de persoon die mij moest betalen overleden was en een timide jongeman mij vroeg wat zijn vader mij nog schuldig was.
Je snapt het al, 500 Euro naar de kl.... .

laat je niet naaien, dit zijn mensen zonder scrupules en ik snap niet dat de Engelse politie hen niet aanpakt.

Misschien hebben ze die ook wel in de zak maar dat kan ik niet bewijzen.

GEEN zaken mee doen!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er schijnen mensen actief te zijn op marktplaats die reageren dat ze belangstelling hebben in jouw product en ze betalen zonder onderhandeling jouw prijs plus verzendkosten zonder het product gezien te hebben in het echt. Mijn vriendin kreeg ook zo een mail van iemand uit Engeland en deze had interesse in haar laptop welke op marktplaats te koop staat. Iemand uit UK wilde deze ongezien kopen voor zijn zoon in Nigeria. Ik adviseerde haar op www.opgelichtopinternet.nl te kijken en ja hoor veel gedupeerden waren er al. Onder diverse nicknames en emails is deze persoon actief. Mensen trappen er massaal in omdat direct de vraagprijs plus verzendkosten wordt geboden. Dus mijn advies typ het email adres in google plus opgelichtopinternet en waarschijnlijk staat deze persoon er ook bij. Meeste zekerheid dat jij je geld krijgt als iemand eerst bij jou thuis je xbox komt bekijken en handje contantje jouw geld geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sterredag
11 jaar geleden
en staat het niet op deze site, meld dit zeker dan erbij, sommigen veranderen de gegevens regelmatig, en zo blijft ook die site up to date. Zet dan ook zoveel mogelijk gegevens wat je van hun te weten gekomen ben erbij.
Hoi,

Mijn moeder heeft het helaas ook meegemaakt met onze oude ps2. De koper zijn dochter woonde in Engeland en daar moesten we het naar opsturen. En voor hij het geld kon over maken moest hij inderdaad een nummer krijgen ect.

Zo naief als wij waren hebben we dat ding opgestuurd... Stomme fout.
Geen geld gezien,En geen woord meer van de koper.

Nu weten we beter.. Eerst wachten op het geld!!

Je hebt grote kans dat jij ook word opgelicht nu.. Het verhaal komt me helaas te bekend voor! Stuur het niet op voor je het geld op je rekening hebt staan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoals zoveel voor mij al aangeven is dit naar alle waarschijnlijkheid inderdaad oplichting. Tegenwoordig is dit een vrij bekende vorm van oplichting, meestal wordt verzocht om de apparatuur op te sturen naar Afrika of Oost-Europa. Vervolgens wordt een zogenaamd bewijs van betaling getoont.

Marktplaats waarschuwt voor dit soort praktijken middels de volgende link. Als ik dit zo doorlees, komt jouw geval wel zo'n beetje voor alle alarmerende factoren in aanmerking:

http://marktplaats.custhelp.com/cgi-bin/marktplaats.cfg/php/enduser/popup_adp.php?p_faqid=93&p_created=1135079899&p_sid=cYRiFPAi&p_lva=127&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MiZwX3Byb2RzPSZwX2NhdHM9NSZwX3B2PSZwX2N2PTEuNSZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PW9wbGljaHRpbmc*&p_li=&p_topview=1