Als iemand 1600 netto verdient, wat houd hij dan over als hij voor 80/100% afgekeurd word?

Kennis vroeg me dat, maar ik ben echt niet thuis in dat soort dingen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Dat is van meerdere factoren afhankelijk.
Is de persoon 80 of 100 perocent afgekeurd en werkt diegene nog voor het overgebleven percentage?
Wat is de oorzaak dat deze persoon is afgekeurd?
Is de persoon ziek door werk?

Toegevoegd na 33 minuten:
Als je me wat meer informatie geeft kan ik wellicht je vraag beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

100% van 70% van 1600 netto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
70 % van 1600 = € 1120
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ging eigenlijk uit van het vorige antwoord...WAO is toch 70 van het laatste verdiende loon?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee Lizzy het is nu 75% van het laatst verdiende loon...
(ik heb een WAO-er in huis)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus sterrehemel teken jij dan maar voor 70%:P
Deze vraag is niet 1,2, 3 te beantwoorden. Het ligt er aan of deze persoon een WGA (loongerelateerde uitkering (LGU), loonaanvullingsuitkering (LAU) of vervolguitkering (VVU)) of een IVA-uitkering uitkering krijgt.

Op de site van het UWV (http://www.uwv.nl/wia ) kan je veel info terug vinden ook staan hier rekenvoorbeelden. Ik gebruik deze site voor mijn werk en hij is heel duidelijk.