Op de BKR reg. met code2 en 3 staat een werkelijke einddatum vermeld ben je dan klaar met de aflossing al is de gehele schuld niet voldaan?

Incasso buro int nog steeds geld na de werkelijke einddatum wat betreft die schuld. Terwijl de einddatum staat op 9-februari 2008.
Mag en kan dit? BKR zegt dat als er een werkelijke einddatum is de schuld is voldaan of is afgeboekt. Eerder had men al een werkelijke einddatum op de BKR registratie staan dit heeft de bank via het incassobureau veranderd nadat er telefonisch contact was geweest door de client de eerste keer. De BKR registratie met werkelijke einddatum is toen 4 maanden opgeschort. Hier kwam de client achter door recent weer een BKR registratie op te vragen. Er zijn dus 2 verschillende BKR registraties met twee verschillende werkelijke einddatums van dezelfde bank. Bank weet niets meer van client maar client betaald nog steeds het incassobureau.
Moet client wel betalen aan het incasso buro? Na aanleiding van het BKR verhaal schuld afgelost of afgeschreven? Graag uw antwoord.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik had een antwoord mogen ontvangen dat de schuldeiser niet steeds de registratie veranderd dit is te kort door de bocht. De werkelijke einddatum staat op 9-2-2008 ? Client is nu nog aan het betalen we zitten in 2010. De schuldeiser heeft 2 keer BKR aangepast met een verschil van maar 4 maanden wat betreft werkelijke einddatum? Waarom zegt het BKR dat de schuld of is ingelost of is afgeboekt op9-2-2008 ? Dan hoeft de client toch niet meer aan incassobureau te betalen? Schuld is afgeboekt let op code 2 en 3 in de BKR registratie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Na die datum is er geen melding meer gedaan van een achterstand.

Als er een betalingsregeling is getroffen bij een schuld dan gaan de schuldeiser niet iedere keer een aantekening maken van een achterstand omdat je het aan het afbetalen bent. Pas als de betalingsregeling niet meer wordt na gekomen wordt er weer melding gemaakt bij het BKR waardoor de einddatum veranderd.

Toegevoegd na 2 uur:
Het feit dat ze nu nog een schuld afbetalen maakt niks uit voor het BKR.

Ze zijn de schuld aan het aflossen en wordt dus niet steeds de einddatum aangepast.

Pas als ze niet voldoen aan de betalingsregeling die is getroffen zal er na een bepaalde tijd weer een nieuwe melding gedaan worden bij het BKR en zal de einddatum aangepast worden naar de datum van de melding.

Er wordt dus niet iedere maand door incassobureau's een bericht gestuurd naar het BKR maar alleen als de betalingen niet binnen komen.