Hoe kan ik zien waar er vraag naar is op de huidige markt?

Hallo,

ik wil graag een webshop beginnen. Nu weet ik niet zeker wat ik wil gaan verkopen en wat handig is. Heeft iemand misschien advies hiervoor of weet misschien hoe je kan zien wat er aantrekkelijk is op de online markt?

Alvast bedankt,

Mvg,

Roy

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Wanneer je een webshop begint, moet je goed weten wáár je aan begint. Je moet geen webshop beginnen om een webshop te hebben. Je moet vantevoren al bekijken hoe jij je eigen anders gaat opstellen dan overige webshops. Wát wil jij je koper gaan bieden, wat ze nergens anders kunnen vinden. Als je dit soort simpele vragen niet goed kunt beantwoorden, dan kun je beter eerst goede ideeën verzinnen voor je de echte stap naar een webshop begint.

Als je nu een branden idee hebt daarin, om jezelf goed te exploiteren, maar geen idee hebt waar de markt om vraagt. Dan kun je een marktonderzoek gaan doen. Op de meest simpele manier kun je kijken waar mensen op dit moment interesse in hebben. Je kunt iets nieuws beginnen (wat jij waarschijnlijk niet wilt), of je lift mee met 'iets'. Dat 'iets' zou bijvoorbeeld de Playstation 4 kunnen zijn. Je weet dat dit een sterk merk is, en op moment van uitgave van dat apparaat, is er direct vraag. Een goed marktonderzoek begint ermee dat je weet wáár je naar moet zoeken. Dus ook kennis hebt van de hele branche, je concurrenten of eventuele partners.

Je kunt ook gaan kijken wat er op marktplaats wordt geboden op bijvoorbeeld een koffiezetapparaat. Wanneer jij die apparaten véél goedkoper kunt inkopen, dan kun je winst maken.

Maar jouw initiële vraag is echt te basaal om een marktonderzoek te beginnen.