Waarom maken de huismerken bijvoorbeeld euroshopper geen mooie voorkanten.....

zodat het vaker word verkocht.
Want als je moest kiezen tussen bijvoorbeeld Appelsientje en euroshopper dan kiest die je toch Appelsientje omdat het ook een mooiere voorkant heeft.
Want het kost toch niks om een mooie voorkant te maken.

Weet jij het antwoord?

/2500

vanwege de kosten, dat is de kracht van goedkope merken, alleen het product zelf telt en niet zo zeer de verpakking

Ik kies toch echt de euroshopper, die hebben een goedkope uitstraling omdat ze ook goedkoop zijn.

Die goedkope uitstraling wordt echt bewust gekozen. Als het er goedkoop uitziet, gaan mensen er ook vanuit dat het goedkoop is, ook als dat in werkelijkheid wel meevalt.... Wordt niet alleen gebruikt voor verpakkingen, ook voor reclame(folders) en zelfs winkelinrichting.

Dit om de heel simpele reden dat aquisitie voor een deel de prijs van een product bepaald. En aangezien de huismerken onder de prijs van de andere concurrerende huismerken willen zitten. Wordt overal op bespaard...

De verpakking is, soms vreemd genoeg, vaak duurder dan de inhoud. In het geval van een mooie verpakking geldt dit nog eens dubbelop, en dit heeft te maken met hoeveel kleuren gebruikt worden. Naast zwart, gebruiken de goedkope merken vaak maar 1 of 2 extra kleuren om de verpakking mee op te leuken. in het geval van Appelsientje gebruiken die zwart en 4 kleuren. Het aantal drukprocessen is bij de goedkope merken maar de helft, en dat scheelt! Dus een mooiere verpakking verkoopt wellicht makkelijker, maar die is ook wel stukken duurder. Dus dan is er geen grond meer om het Euroshopper merk te verkopen simpelweg omdat dan het verschil te klein wordt en men dan liever weer het Appelsientje merk wil.

Omdat het er dan niet meer goedkoop genoeg uitziet, en dan koop je het niet meer of vind het niet snel genoeg in de schappen terug. Voor mij moet een goedkoop merk er echt zo goedkoop mogelijk uitzien, liefst een witte verpakking met alleen maar letters erop wat er in zit. Geen gedoe met foto's en mooie tekeningetjes enzo, want dan onderscheiden ze zich niet meer voldoende van de duurdere merken. Ik ben een echte 'euroshopper' en kies dus juist bewust NIET voor de meest gelikte , mooiste verpakking. In mijn koelkast moet ik gewoon goedkope dingen waar precies op staat wat er in zit. Ik denk dan ook dat die 'goedkope' verpakking heel bewust is gekozen. Als ik iets moois wil, hang ik wel een schilderij aan de muur.

Ik kies ook voor het goedkope huismerk. Zie best wel dat bv Appelsientje er veel mooier uitziet maar daar kijk ik doorheen.

De bescheidenheid en eenvoud van de verpakking zorgt ervoor dat de uitstraling over het product precies is zoals hij moet zijn: zonder fratsen en oa daarom goedkoop

Het is zelfs zo dat je je vaak ook nog laat neppen als je de dure merken koopt. Het is n.l. zo dat het pak er misschien wel wat mooier uit ziet, maar het product wordt door exact dezelfde fabriek vervaardigd volgens hetzelfde recept. Ga dus niet voor de verpakking, maar voor de smaak.

om het goedkoper te laten lijken...

Ik vind die euroshopper voorkanten wel mooi, donkergroen, donkerrood en een lijntje geel. Mooi en klassiek en herkenbaar all the way.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100