Is het nodig om bij de kantonrechter te verschijnen?

als je toch niet genoeg geld hebt voor een betalingregeling of een baan momenteel op zoek naar een baan, ''dus je hebt geen werk''. ik zie de nut er niet van in om te gaan voor achterstand bij een zorgverzekering van 4 maandjes van jaar 2011.

wat zou jij doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaan is altijd beter.
Amadea
12 jaar geleden
Je moet de proceskosten betalen, zelfs als je er niet heen gaat. Het allerbeste kan je jouw schuld direct betalen (uiterlijk twee dagen van te voren moet het dan binnen zijn), want dan wordt de dagvaarding ingetrokken en scheelt het jou in de onkosten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook afwachten tot de deurwaarder aan de deur staat en jouw boel leeghaalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het nut niet inzien van een betalingsachterstand van 4 maanden.......
Je moet het toch wel betalen, uitkering, baan, of niets..
Wat een instelling heb jij. Wie moet dan jouw zorg

Antwoorden (3)

Je kunt beter wel gaan dan kun je misschien een makkelijke betalingsregeling treffen anders wordt er een regeling opgelegd. Betalen moet je en als je dat niet doet wordt er loonbeslag gelegd. Dus ik zou gaan en proberen een zo gunstig mogelijke betalingsregeling te krijgen.
12 jaar geleden
Ja, gaan. Want dan kun je uitleggen waarom. Dan kunnen ze je dat niet verwijten. Altijd je goede wil tonen.
Vriendelijke mensen hebben een streepje voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Helemaal mee eens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bereikt meer door je spijt en goede wil te tonen dan door vriendelijk over te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yup hajete. En om dat te doen zul je toch echt moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, maar vriendelijkheid is niet zaligmakend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar vs vroeg niet hoe ze zich moest gedragen, maar of ze wel of niet moest gaan. En dan vind ik van wel, want dan toont ze haar goede wil.
En vervolgens spijt betuigen is aan haar. Misschien heeft ze er geen spijt van omdat ze in haar situatie niet anders kon. Dan kan ze dat uitleggen. Ook in dat geval kun je beter wel gaan, of je nu wrl of geen spijt hebt van hetgeen je ten laste wordt gelegd. Dan kan ze de, volgens haar, onjuiste bejegening uitleggen. Op een vriendelijke manier. Gehoord worden, daar gaat het om.
ga naar de schuld hulp verlening in jouw woonplaats , leg je situatie uit , zij kunnen je absoluut helpen , zij schrijven een rappelbrief naar de schuld eiser , er zit een maar aan , je moet dan vanaf nu we je rekeningen betalen , de schulde die je gemaakt heb verdelen ze meestal over langere termijn . je krijgt echt hele goede hulp en adviezen
ik heb het zelf mee gemaakt en ben nu helemaal schoon van rode cijfers , laat het niet oplopen wees eerlijk tegenover instanties , en echt het komt goed ,
suc6