Waarom was het ontstaan van Amerikaanse jeugdcultuur de aanleiding voor het verspreiden van jeugdculturen elders over de wereld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ha, die Heijloosharo;

Het ontstaan van jeugdcultuur in Amerika ging gelijk op met de opkomst van film, televisie en radio. Verder werd reizen over de oceanen door de komst van straalverkeersvliegtuigen steeds eenvoudiger. Dat deze culturen dus ook in andere (westerse) landen werden ontdekt was nog maar een kwestie van tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amerika had op dat moment een leidende rol in de wereld, zeker op economisch en politiek gebied, en machtige landen worden evenals machtige personen in een groep graag geïmiteerd.