Welke kosten kan ik aftrekken ?

Hallo,

Ben sinds een maandje een zelfstandige ondernemer kom nog veel open vragen tegen waar ik niet uitkom, hopelijk kunnen jullie mij hieraan helpen

Betreffende:

-Welke kosten voor mijn bedrijf kan ik aftrekken ?

- Welke kosten kan ik decaleren bij de belasting ?

- Zijn de kosten van Ebay en Pay pall aftrekbaar ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Een wat ruime vraag: in principe kun je alle kosten die je voor je bedrijf maakt aftrekken (dus ook eBay en PayPal).
Over welke kosten twijfel je?
ronron1212
10 jaar geleden
Wat bedoel je met declareren bij de belasting?

Antwoorden (1)

Belastingdienst:
"Van uw opbrengsten mag u zakelijke kosten aftrekken. Alleen de kosten die u maakt voor de zakelijke belangen van uw onderneming, zijn aftrekbaar: de zakelijke kosten. Zakelijke kosten zijn dus de kosten die binnen redelijke grenzen nodig zijn voor de uitoefening van uw onderneming en de kosten die rechtstreeks op uw onderneming betrekking hebben. Alle andere kosten zijn niet aftrekbaar. Zakelijke kosten waarmee u te maken kunt krijgen, zijn:
◾adviezen over de levensvatbaarheid van de onderneming
◾inschrijving in het handelsregister
◾huur van bedrijfsruimte
◾briefpapier en ander correspondentiemateriaal
◾inrichting van een kantoor of werkplaats
◾onderhoudskosten
◾verzekeringen.

Bij de beoordeling van de vraag of kosten aftrekbaar zijn, letten wij op het motief waarmee u kosten hebt gemaakt. Als duidelijk is dat u de kosten volledig hebt gemaakt voor de zakelijke belangen van uw onderneming, accepteren wij de kosten als aftrekpost.
U bent als ondernemer vrij om te bepalen welke kosten u voor de onderneming maakt en hoeveel. Wij bemoeien ons daar gewoonlijk niet mee. Alleen als uw kosten vergeleken met de zakelijke belangen erg hoog zijn, kunnen wij ingrijpen: er mag dan worden getoetst of er tussen die twee nog wel een redelijke verhouding is. "

De kosten van eBay en PayPal voor je bedrijf zijn dus ook aftrekbaar.
SimonV