Tot hoe lang na het dienstverband mag de ex-werkgever informatie opvragen bij het UWV?

Mijn vriendin is in 2006 de WIA ingegaan. Nu ( 2009) blijkt haar ex-werkgever nog steeds informatie op te vragen bij het UWV. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het goed is mag de ex-werkgever dit tot twee jaar doen. Aangezien zij niet meer werkt bij deze werkgever mag hij nu helemaal geen informatie meer opvragen wegens privacy.

Dus je kan hier best wat tegen doen en dan sta je nog in je recht ook.