Heeft mijn telecomprovider dit goed gedaan?

Ik heb een abonnement bij Simpel van

100 smsjes in de maand voor 2,50
100 belminuten per maand voor 2,50
300 MB internet voor 7,50 per maand
Totaal: 12,50 per maand.

Ik kreeg onlangs een factuur met dit:

Omzet mobiel nummerbehoud € 7,56
SIM kosten € 4,13
SMS bundel Simpel € 4,13
Data bundel Simpel € 12,38
Abbokosten reeds voldaan € -10,50

Subtotaal € 17,70
BTW € 3,36
Totaal € 21,06

de prijzen zijn excl. BTW
dat ik 9 euro voor het nummer behoud moet betalen, snap ik nog wel.. maar

wat zijn die andere 4 posten?

P.s. ik weet 120% zeker dat ik NIET over mijn abonnement ben gegaan. Ik heb trouwens (volgens mij) een half jaar gratis abonnement.

Wie o wie kan mij dit uitleggen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb een maand of 3 geleden ook bij simpel aabo voor me zoon afgesloten. snapte ook eerst niks van de eerste rekening. moest je geen 25,- aansluitkosten betalen? de 2de rekening werd het wel duidelijker,je kan online zien wat je verbruikt maar loopt wel wat achter. het half jaar gratis heeft mijn zoon ook,deze krijg je na de eerste abonnementsperiode. dus achteraf na de 2 jaar. de kosten bij aanvang kan ik je niks over vertellen of het klopt maar denk het wel. tot nu toe zijn we tevreden met simpel,buiten dat je de eerste x erg veel kosten hebt.

Bij de meeste providers moet je het abonnement vooruit betalen. Als je bv in februari een abonnement hebt genomen dan moet je op de eerste factuur het abonnement voor februari (naar rato) en maart betalen. Op de factuur over april betaal je het abonnement voor mei en eventueel de kosten buiten de bundel over april. Op de factuur over mei betaal je het abonnement voor juni en eventueel de kosten buiten de bundel over mei. etc. 2 maanden bellen (sim) a 2,50 is 5,00 incl BTW 2 maanden sms a 2,50 is 5,00 incl BTW 2 maanden internet a 7,50 is 15,00 incl BTW Hou er trouwens rekening mee dat informatie nummers 0900 en 0800 etc vaak buiten de bundel vallen plus de kosten voor het nummer zelf. Toegevoegd na 12 minuten: patje69 heeft je uitgelegd hoe het zit met een half jaar gratis Toegevoegd na 24 minuten: De abbokosten reeds voldaan. Had je al iets betaald?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100