Hoeveel is de maximale stagevergoeding voor een 19 jarige?

Ik doe de opleiding MBO Sociaal juridische medewerker,
ze hebben me toegezegd de maximale stagevergoeding te geven maar hoeveel is dat?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zit in het 3e leerjaar*

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Misschien heb je hier iets aan:
Stagevergoeding(richtlijn) per opleiding

Er zijn grote verschillen te vinden in vergoedingen. Er zijn bedrijven die helemaal geen vergoedingen verstrekken en bedrijven die méér dan gemiddeld betalen. De belangrijkste factoren zijn het opleidingsniveau, het studiejaar en eventuele relevante werkervaring.

MBO
Als je 4 dagen in de week stage loopt dan kun je uitgaan van € 182 bruto per maand en bij 5 dagen per week van € 227 bruto per maand. Heb je een meeloopstage, dan is de kans dat je niets krijgt groter dan dat je een meewerkstage hebt.

HBO
Als je een Hbo-opleiding doet en je gaat stage lopen, dan ligt het gemiddelde op € 136 tot € 227 per maand. Deze vergoedingen hebben betrekking op een stage in het tweede of derde jaar van de opleiding. Voor een afstudeerstage (4-de jaar) ligt het gemiddelde op € 227 tot € 363 per maand.

Universiteit
De vergoedingen van stages op academisch niveau liggen hoger dan die van een HBO opleiding. Het gemiddelde ligt hier tussen de € 227 en € 454 per maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De meeste stagiaires ontvangen naar het schijnt een vergoeding tussen de 100 en 400 euro, maar.....het betalen van een stagevergoeding is niet verplicht !
Zie ook:
http://www.studenten.net/carriere/stage_lopen/2859/stagevergoeding_wel_of_niet_verplicht
en:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen maximale of minimale stagevergoeding. Het bedrijf kan wel zelf richtlijnen geven over de hoogte (bijvoorbeeld MBOers krijgen minder dan WOers). Als de medewerker zegt dat de maximale vergoeding krijgt, dan is dat het maximale vergoeding van hetdesbetreffende bedrijf. Kan nogal verschillen per bedrijf, dus gewoon navragen bij die medewerker wat het bedrag is.