Ik heb na mijn proeftijd (2 maanden) nog één dag gewerkt, is mijn contract nu toch verlengd?

En die dag na mijn proeftijd was dus onverzekerd!

Ik heb dus 2 maanden gewerkt, toen zeiden ze me 4 dagen later toen ik moest werken dat het contact niet verlengd werd. Vantevoren zeiden ze dat ik goed mijn best deed en dat het contract wel goed zat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je verhaal ontbreken wat details Was er sprake van een contract van twee maanden die ze niet wilde verlengen, of was er sprake van een langer contract (en zo ja hoe lang), met een proeftijd (en hoe lang was die proeftijd dan). En wanneer werd precies gezegd dat je niet meer hoefde te komen, gelijk bij aanvang van de eerste werkdag na de proeftijd (of verlopen van het contract)? of was er tussendoor al werk verricht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 maanden proeftijd, van 1 dec tot 1 feb. Daarna als alles goed was gegaan een hakhoofd half jaar contract. Op het einde van de avond (4feb) zeiden ze dat het niet werd verlengd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat 'hakhoofd' hoort er niet tussen

Antwoorden (3)

als je na je proeftijd nog aan het werk bent gezet, dan is het contract stilzwijgend verlengd. Dit met de van tevoren afgesproken duur. dat wil zeggen, voordat je aan je proeftijd begon, is er gesproken over hoe lang de daarop volgende contracten zullen zijn. waarschijnlijk gaat het nu wel om een tijdelijk contract, maar je werkgever kan je nu niet meer zonder meer wegsturen. doet hij dit wel, dan zal hij je tijdens de contractduur moeten doorbetalen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij hebben mij dus weg gestuurd (4feb), het zou volgens mij een half jaar zijn. Welke stappen moet ik nu nemen? Ik heb inmiddels een nieuwe baan.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
je kunt zelf, of met hulp van een jurist de oude werkgever aanschrijven en hem manen tot doorbetaling van het contract. heeft dit geen resultaat, dan kan je uitbetaling afdwingen via de rechter. de werkgever kan echter dan wel eisen dat jij weer bij hem aan het werk gaat, totdat het contract afloopt. dat is geen wenselijke situatie. er is immers een onwerkbare situatie ontstaan. dat jij inmiddels ander werk hebt, vertel je uiteraard niet. uiteindelijk kan er tot een compromis/ afkoopsom gekomen worden. om wat voor werk ging het eigenlijk en hoeveel uren werkte je er?
Wanneer jouw proeftijd is afgelopen en ze hebben van te voren niet aangegeven dat het voor je ophoudt na die proeftijd wordt jouw contract stilzwijgend verlengd. Je zit nu in een contract want jouw proeftijd is afgelopen. Je zou ook snel nog even naar www.jurofoon.nl een mail kunnen sturen en jouw situatie uitleggen zodat je 100% de juiste oplossing heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kunnen volgens mij twee dingen aan de hand zijn

1) Bij een contract dat korter dan twee jaar is de wettelijk toegestane proeftijd maximaal 1 maand, dus zit je al in contractperiode die buiten de proeftijd valt, en kunnen ze je dus niet zonder reden ontslaan.

2) Je had een tijdelijk contract van twee maanden, waarbij ze doordat ze toegestaan hebben dat je na de contractperiode kwam werken dit contract impliciet verlengd hebben, en ook in dat geval kunnen ze je niet zonder reden ontslaan.