Wat is het verschil tussen verschillende verzekeringen en hoe weet je welke de beste/voordeligste is?

Ik ben op zoek naar een nieuwe inboedelverzekering/wa verzekering en ik zie door de bomen het bos niet meer waar moet ik op letten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Op www.independer.nl kun je ze vergelijken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als je het echt niet meer weet, kun je altijd naar een ouderwetse onafhankelijke tussenpersoon gaan. Die kan je de voor- en nadelen van de verschillende verzekeringen uitleggen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is een vak apart. Verzekeringsagent
Vergelijken van verzekeringen is bijna ondoenlijk vanwege alle kleine lettertjes.
Een paar attentie punten waar je naar kan kijken noem ik hieronder in vraag vorm...ik heb niet de illusie hiermee compleet te zijn:
Wat keert de maatschappij uit bij schade?
Nieuw waarde of 2e hands markt waarde..
Wat keert de maatschappij uit als blijkt dat het verzekerde bedrag lager is dan de totaal verzekerde goederen bij "deelschade" (niet alles is verloren bij de brand)?
Volledige schade (tot maximaal het verzekerde bedrag) of aftrek voor onderverzekering...(premier risk verzekering heet de eerste optie)
Wat is je eigen risico? Het deel dat je dus nooit terug krijgt. (antwoord in euro's per gebeurtenis.)
Heb je verplichting om het ontvangen bedrag ook werkelijk te besteden aan herinrichting?

Vul verder alle vragen op de formulieren correct in...verkeerd invullen leidt tot ongeldigheid van de verzekering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk niet. Echter ik noem wel de punten waar de belangrijkste verschillen zitten in verzekerings voorwaarden bij inboedel verzekeringen (brand risico). En waar je duis speciaal naar moet vragen bij de verzekeraar of naar op zoek moet in een polos.
Bij diefstal zitten er vaak ook nog wat maxima aan bedragen voor tv, geluids installaties en computers. ps. Mijn vader werkte in deze branche (herverzekeringen) en was tevens geregistreerd agent. (Alle toenmalige diploma's)
Independer kan je idd een goed beeld geven.

Verder zijn ze over het algemeen hetzelfde (zelfde uitsluitingen). Verschillen zijn er onder andere in verzekerde bedragen, eigen risico's, all risk of ugv.

Mocht je er niet uitkomen dan kun je je altijd laten adviseren door een adviseur. Let op, deze persoon werkt uiteraard niet gratis en zal dus een provisie ontvangen. Met de huidige wft is het ondenkbaar om nog mensen in de maling te nemen met zg 'kleine lettertjes'. Eigenlijk zijn de verzekeringen zo transparant dat ze om deze reden steeds vaker online afgesloten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de vraag telefonisch stellen bij testaankoop,volgens mijn weten mag zelf iemand die geen lid is daar informatie over vragen. Als zij namen geven van kontrakten ,dan zijn dat de beste (en of )de beste qua prijs/kwaliteit. Dat kan je dan nog kiezen. De verzekeraars die rekening houden met de eisen van testaankoop worden ook vermeld.
Daar ben je gerust dat ze een correct kontract laten tekenen,waarmee je goed beschermt bent.
Voordeel, je moet niet meer piekeren en vergelijken en
je kunt op je 2 oren slapen.