Waarom kan ik mijn eigen risico niet veranderen in de loop van het jaar?

Wie heeft deze regel vastgesteld?

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag je vraag uitbreiden met welk eigen risico je bedoelt. Gaat het bijvoorbeeld om een verzekering en wat voor soort verzekering?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je tussen de regels door leest, reizen, dan zie je dat het over de zorg gaat.

Het beste antwoord

Deze is vastgelegd in de zorgverzekeringswet. Duur van de afspraak is altijd van 1 januari t/m 31 december van het jaar. Dus tussentijds kan je niet veranderen.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aan de rubriek te zien gaat het om je zorgverzekering.

Die bestaat uit een vast eigen risico door de overheid vastgesteld en een door je zelf gekozen eigen risico. Die kun je op 0 zetten maar ook veel hoger. Dit is een gokje wat je neemt voor je de verzekering afsluit. Hoe hoger je eigen risico hoe minder je betaalt per maand aan premie voor je zorgverzekering.

Als jij ziet aankomen dat je naar het ziekenhuis moet voor een operatie zou je dat eigen risico dus willen aanpassen en DAT zou niet eerlijk zijn. Jij neemt de gok dat je denkt dat je wel gezond zult blijven en daarom ga je minder per maand betalen. Als je je eigen risico kan veranderen ben je natuurlijk altijd het goedkoopst uit en de zorgverzekering het duurst.