Wat is het verschil tussen Acceptgiro en Bankgiro bij Rabobank?

Iemand wilt mij geld storten. Hij heeft Rabobank en ik ook. Wat moet hij kiezen zodat het binnen een uur erop staat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Bij het internetbankieren, bedoel je? Dat kan in dit geval alleen met bankgiro, kies je voor acceptgiro dan moet je het betalingsnummer van de acceptgirokaart overtypen, dus moet je een acceptgirokaart hebben. Als je die niet hebt, kun je alleen iets overmaken met bankgiro. En dan zal inderdaad de overboeking vrij snel rond zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met bankgiro heb je de meeste kans dat het er met een uur is want ik neem aan dat je hem geen acceptgiro hebt gestuurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet hij Bankgiro gebruiken om dat bedrag dat hij naar jou wil overmaken af te boeken van zijn rekening,acceptgiro gebruik je als je een acceptgiro ontvangt van een verzekering,elektra of wat dan ook om die via internetbankieren te betalen,je moet dan het betalingskenmerk invullen op de website. Dit staat op de acceptgiro vermeld.