Elke baan waarbij jij lekker in je vel zit en waar je je ei in kwijt kunt. Voor de één zal dat advocaat zijn voor de ander kassa werk bij een supermakrt.

Natuurlijk komen ook praktische zaken aan bod als reisafstand, werktijden enz. Maar als je eenmaal een baan naar je zin hebt lost zich dat vanzelf wel op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top tien weet ik niet, maar huisvrouw staat op 1...
Wij mannen moeten dat als baan zien toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle banen zijn geschikt..
Alleen hangt het van je baas af..
Die zijn meestal niet blij met werkende moeders..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal, maar je hebt ook rechten en daar hebben ze aan te voldoen.
Een baan met duidelijke werktijden is wel makkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar als je als baas weet dat je toekomstige werkneemster 3 kleine kinderen heeft, zal hij die nooit aannemen! Veel te veel gedoe heb je daarmee..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet waar!! Ik heb dit jaar, in mei, nog een baan gevonden als werkende moeder van 3 kinderen. Weliswaar geen kleine kinderen, maar toch is de jongste nog 7.
Het hangt gewoon van je instelling af.
Als je bedoelt te combineren met schoolvakanties ed:
1) Huisvrouw
2) Het onderwijs, altijd vakantie tegelijk met je kinderen
3) Gemeenteambtenaar: flexibele tijden en goede arbeidsvoorwaarden

En zo zullen er meer banen zijn. Vraag anders eens wat cao's op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moederschap mag geen beperking zijn om wat voor baan dan ook te nemen. In iedere beroepsgroep zijn immers moeders actief. Stel die vraag dus nogmaals, maar dan gezien vanuit jou eigen talenten en interesses, in plaats vanuit de optiek van 'moeder'. De top 10 banen vormen dan die banen die je niet ziet als werk, maar als leuke en nuttige tijdsbestedingen. En dat verschilt (gelukkig) per persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle banen die JIJ ambieert.Er is geen top 10 ,die kan je zelf bedenken lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle banen die je maar wilt en aankunt. Maar probeer wel je kind te verwelkomen,als ze thuiskomt uit school! Want er is voor een kind niets zo erg als thuiskomen in een leeg huis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou op zoek kunnen gaan naar een part-time baan tijdens schooltijden.
Als je kinderen nog in de baby- of peuterleeftijd hebt zou je kunnen overwegen een crèche (of oppas aan huis) te zoeken voor een paar dagen per week en dan gaan werken.
Er is geen top 10 op te noemen, omdat dat per persoon verschilt. Het hangt van je opleidingsniveau af, en van wat je verwacht t.a.v. een baan.
Wat dat betreft maakt het niets uit of je moeder bent of niet. Probeer jezelf te bedenken wat voor soort baan je had voor je kinderen kreeg en of je je daar gelukkig in voelde. Zo ja, probeer dan in die richting iets te vinden. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie link
http://www.careerbuilder.nl/Artikel/CB-103-Een-baan-zoeken-De-beste-parttime-banen/?ArticleID=103&cbRecursionCnt=1&cbsid=cf47b439dec344dda03e151042654734-311783745-J6-5&ns_siteid=ns_nl_g_moeder_banen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel vrouwen werken in de zorg, een hele grote branch waar ze meestal wel gewend zijn om met werkende moeders om te gaan. Er zijn daar ook banen bijv. alleen in de ochtend (thuiszorg).
Verder een secretaresse/administratieve job, dat is qua werktijden ook vaak goed te regelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk hier ééns
http://www.nationalevacaturebank.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huisvrouw of thuiswerk lijkt mij wel het meest geschikt.
Maar dat ligt er ook maar aan wat jij belangerijk vindt.
Vindt je het belangerijk dat je altijd thuis bent, of kunnen je kinderen ook naar school, peuterspeelzaal, oppas of chreche? Wil je wel in het weekend of in de avonduren werken? allemaal factoren die meespelen vindt ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is erg afhankelijk van je privésituatie. Ben je alleenstaand moeder, of heb je een partner die zijn werktijden aan kan passen aan jou werktijden?
In een aantal bedrijfstakken kan je je eigen werktijden bepalen. Gezondheidszorg administratief werk, ligt ook wel aan je opleiding. Begin bv. met twee dagen en kijk of je het kan combineren met je moederschap.