Kun je van 200 euro per maand je dagelijkse boodschappen doen als je alleen woont?

Red het niet daarmee...

Toegevoegd na 2 minuten:
Koop wel vrij veel wijn van 1.99 bij AH. Ongeveer 20 flessen per maand, en stuk of 48 blikken bier van een halve liter (40 cent per blik).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (36)

Ik kon dat altijd makkelijk! Je zou kunnen kiezen voor een goedkopere winkel of een B-merk. Die zijn vaak net zo goed als A-merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja kunnen? Ja het kan van 50 euro per week.
Schrijf eens op wát je koopt.
Pin die 50 euro bv elke vrijdag zodat je goed weet wat je nog in je portemonee hebt zitten.
Natuurlijk moet je wel opletten wát je koopt, aanbiedingen alleéén kopen als je ze echt nodig hebt. Onder in de schappen liggen vaak de goedkopere merken, dat zijn dingen die nogal schelen aan de kassa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij moeten daar met zn drieen van eten en drinken een hele maand. dat is eigenlijk eigenlijk niet te doen.
maar als ik er alleen mee zou moeten doen, zou ik het wel redden denk ik. uitgekiend boodschappen doen, en van te voren een lijstje met prijzen maken en niet overhet budget van die dag/week heengaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
nu zie ik je aanvulling... toch maar even prioriteiten stellen denk ik he. eerst je noodzakelijke dingen, en als er ruimte is een flesje wijn of een blikje bier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Nou, ik haal dat niet hoor. Ik woon niet alleen, maar heb het lang wel gedaan en gaf toch beduidend meer uit aan mijn dagelijkse boodschappen. Maar ik ben een echte lekkerbek en ben niet van de fast food en goedkope vette hap. Voor mij is eten iedere dag een feestje, en ik bereid het met zorg en liefde én goede ingrediënten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, moet kunnen. Maar 20x 2euro is al 40 euro voor alleen wijn. Probeer daar enigszins mee te minderen, of ga bij iemand thuis een wijntje drinken :-) kijk goed wat je aan eten nodig hebt en haal alleen dát wat je echt moet hebben. Zoek op internet op 'budgetkoken' dan krijg je recepten die spotgoedkoop te bereiden zijn. Let ook op aanbiedingen en koop voordeelverpakkingen. Succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag komt me bekend voor. Een kennis van mij zit namelijk òòk in de schuldsanering en die moet zich redden van 90 euro per week. Dat is dan wel 360 euro per 4 weken, maar die heeft dan ook nog eens drie kindjes die hij er van moet onderhouden. Dus 200 euro per maand voor een alleenstaande om boodschappen van te doen lijkt mij op zich dan wel riant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:lmao: Hij oefent vast :lmao:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat hij dat nog hoeft te doen met zijn zogenaamde 'riante salaris. ' (Vandaar mijn "òòk in de schuldsanering" :-/)
Ja dat is te doen, Ik woon ook alleen, en ik moet het van minder doen. Truc: Je koopt vaak teveel dus spreek met 1/2/3 andere af om samen te eten. Kan je ook sneller de voordeelverpakking kopen, en ben je dus relatief goedkoper uit(ook omdat je andere dagen, bij andere eet). Verder, koop niet zoveel vers, dat maar een paar dagen houdbaar is. Potten en Blikken en diepvries zijn langer houdbaar en daarvan is het makkelijker om de helft maar te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik kan daarvan met moeite rondkomen, met zijn 4en!!!! Dus als je op let wat je doet en prioriteiten stelt kan je dat makkelijk in je eentje, en tuurlijk ist gezellig een wijntje en een biertje maar dan heb je alleen dat geld al nodig voor alleen de drank. Dus dan red je het niet!
Maar normale dagelijkse boodschappen, 50 euro per week voor een persoon alleen. is te doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel te doen, maar dan moet je overstappen op goedkopere wijn. Dozen bij de Aldi zijn goedkoper!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat wil je nu goedkoop boodschappen doen en even in de rij staan of duur, en je kan bij de aldi en lidl op alle avonden terecht en op maan-dins- en woensdagavond is het super rustig. Dus niet miemelen. Creatief zijn.
Ha, die Johan;

Eigenlijk geef je het antwoord zelf al in de omschrijving van je vraag, dus lees dat nog eens door. Keywords; AH, flessen wijn, blikken bier....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan van 200 euro per maand voor een gezin van zes personen zelfs; sommige mensen moeten wel.

Maar jij bent een grote vent en kunt daar natuurlijk niet van rondkomen ; vermoedelijk kom je voor je noodzakelijke eerste levensbehoeften wel in aanmerking voor bijzondere bijstand, en anders zou ik eens mijn licht opsteken bij de voedselbank. Kun je vast wennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel water drinken helpt.

Niet ervoor of erna,

maar in plaats van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, als je bijvoorbeeld gaat bezuinigen op overmatig blowen en zuipen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je verstandig boodschappen doet wel. Maar bijna 60 euro per maand uitgeven aan alcohol als je een budget van 200 euro hebt, is niet verstandig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet makkelijk kunnen! Ik lust ook graag een wijntje, en wij redden het met dit geld met zn tweeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het er ook mee redden,met 2 personen,200 euro in de maand.Goed op de prijzen letten en kopen wat je nodig hebt,dus geen dingen van..Ow..dat komt nog wel eens van pas.
Maak voor de hele week een lijstje wat je wilt eten/drinken en haal de ingrediënten ervoor.
En probeer te minderen met Wijn/Bier want daar gaat veel geld aan verloren..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker want wij hebben zelf 80 euro per week om boodschappen te doen en dan zijn we al met z`n 6en
dan zou jij in je 1tje helemaal kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor 200 euro in de maand zou je makkelijk in je eentje de dagelijkse boodschappen moeten kunnen doen.

Sinds mijn scheiding sta ik er alleen voor samen met mijn zoon en red het makkelijk.
Maar ik doe dan ook geen boodschappen bij de AH maar bij de Lidl...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja tuurlijk gewoon budget inkopen doen bij, aldi of lidl.
als je bier en wijn heb gekocht heb je nog ongeveer 140 euro over.
Daarvan moet het wel lukken.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Makkelijk je gebruikt zelfs minder dan 50 euro per week,
jij in je eentje moet zeker kunnen. Wij gezin met 2 kids doen het makkelijk met 50 euro per week zoek de wat goedkopere winkels
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet meer hebt, dan zul je het daar mee moeten doen. Kijk goed naar aanbiedingen en als je een vriezer hebt, gooi daar dan wat in als je iets goedkoop kan krijgen. Pasta, tomatenprut en dat soort spul kost ook helemaal niks en is goed te eten met een beetje kruiden erover. Tja, en als je de de voorkeur aan drinken geeft, dan moet je maar wat minder eten. Je bent alleen al 60 euro aan drank kwijt. Zoek een bijbaantje voor wat extra geld, ook nog een optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja tuurlijk kan dat.

Wij hebben 50 euro per week voor 2 personen en dat is inclusief een wijntje 's avonds & een keer per week gasten.

Kwestie van opletten wat je koopt. Koop op de markt; grotere verpakkingen rijst & pasta.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat je met je toevoeging gemeld te hebben heb aangegeven dat je zelf wel weet wat je moet veranderen.

Ik zou eens nadenken of je niet verslaafd ben aan alcohol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het lijkt mij van wel,misschien moet je kijken wat je voor je geld koopt,voor mij hebben eten en strikt noodzakelijke producten voorrang.wijn en bier koop je dan van t bedrag dat je eventueel over hebt en op is op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik haal 1x per week boodschappen voor de volgende week, voor 2 personen. Ik ga daarvoor naar maximaal 2 winkels. Daarnaast hebben wij ook nog een gemiddelde roker in het huishouden, die kosten gaan bij ons ook mee in de wekelijkse boodschappen. Al met al ben ik rond de €50,- klaar. Dan heb ik ook extraatjes erbij. Als ik zonder extraatjes tel, dan zijn we rond de €35,- klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk kan je dat.

Als je maar koopt wat je echt nodig hebt, als je het eten zoekt wat in de aanbieding is, en vaak kan je daar 2 keer van eten of zelfs invriezen, Nu gaat het geld op aan drank.
Als je vistie krijgt kan je best een flesje wijn of bier in huis hebben maar op is op. Dus zelf creatief boodschappen doen.
Maar geen overdreven luxe spullen kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat zou moeten kunnen, en als je bij Ah je wijn en bier wilt blijven halen. Moet je dat gewoon doen, en bij anderen jezelf uitnodigen om te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het net gister zitten uitrekenen: met 4 volwassenen red ik het met de Lidl, Aldi voor ong. 400 euri, maar dan moet ik echt niet gek doen, suc6!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk kan dat, al zou het wel makkelijker worden als je dat wat minder zou uitgeven aan alcohol. Maar dat is je eigen keuze.
Behalve goedkoop inkopen: bedenk een aantal makkelijke en goedkope recepten, die je lekker vindt (of zoek op internet).
Maak daar grote porties van en vries de rest in. Bijvoorbeeld: maaltijdsoepen, ovenschotels, stamppotten, pastasauzen, etc. Zo kun je toch gevarieerd en lekker eten voor een klein budget. Succes en eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De geneugten buiten eten is drinken.Het word dan kiezen wat het beste is voor je portemonnaie en de gezondheid van jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk kan dat en als je minder zou drinken zou je nog veel beter kunnen rekenen en nog beter rond kunnen komen. Dat is dus 50 euro per week - 5 flessen wijn houd je nog ongeveer 40 over dan bier ongeveer 5 euro per week houd je nog 35 euro over voor eten.
Voorstel pak rijst, kilo aardappel, kilo gehakt en grootverpakking kip,ijsberg sla, tomaten, paprika en diepvrieszak groenten. 1 heel brood voor in de diepvries. En een doos eieren en het zou moeten lukken voor 16 euro dus dan heb je nog 19 euro over voor evt boter beleg en je wiet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij lukt het niet, niet in Nederland iedergeval. Misschien moet je op Bali gaan wonen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je niet gaat redden of je koopt alleen een stuk brood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zat ook met dit euvel. Bij mij was de oplossing:

- wijn kopen bij de DirkIII. Echt goede wijn, voor echt heel weinig. Ik ben nogal van de goede wijn namelijk.
- www.orov.nl: download een offline rekeningoverzicht, besteed een dag aan het categoriseren van je uitgaven en schrik van het feit dat je aan die ene uitgave zoveel uitgeeft, terwijl dat helemaal niet nodig is. Door dit overzicht weet je opeens precies waar je geld aan opgaat, dit werkt erg verhelderend.
- Voor jezelf bepalen: wat vind je belangrijk? Ik ga bijvoorbeeld echt niet bezuinigen op lekker eten, ik ben een lekkerbek. Maar ook fijn wc-papier vind ik belangrijk. Wat ik minder belangrijk vind, is van welk merk het schoonmaakspul is bijvoorbeeld. Als je aan het ene minder uitgeeft, hou je voor het andere meer over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik red het daar wel mee , ook als ik vrijwel alle boodschappen bij albert heijn haal. Ik haal iedere 4 weken 40 briefjes van 5 bij de bank en heb mezelf opgelegd dat ik er 1 per dag mag gebruiken. de 10 die ik dan over heb, verdeel ik over de week-enden, of doe er de wat grotere aankopen mee zoals wasmiddel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dan 140 euro per maand minus de alcohol. Het is net waar je keuzes liggen. Je kunt altijd overwegen minder alcohol te kopen, maar als je dat niet wilt dan is er in mijn ogen nog genoeg over per maand. Je hebt dan ongeveer 35 euro per week. Als je de groenten in de aanbieding koopt, voor meerdere dagen kookt, niet te veel luxe erbij doet, alle aanbiedingen sowieso volgt (maar alleen als je ze echt gebruikt), dan lukt dat best. Als je bij die boodschappen ook nog persoonlijke verzorgingsspullen incalculeert dan is het misschien wel net te weinig, maar met 200 euro per maand red je dat best.