Kan een kasbons, welke eigenlijk gewoon geld vertegenwoordigd, gewoon verlopen op de daarop vermelde datum?

Ik heb een Hema "zomerse lunchbon" welke maar een paar maanden geldig is en nu verlopen is. Mag dat zo maar ?

12 jaar geleden
WIBO54
12 jaar geleden
Ik bedoel kadobon maar de spellingcorrector van de IPhone gaat soms zijn eigen gang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom denk je dat die geldigheidsdatum erop staat?

Het beste antwoord

als de bon door de Hema gratis is verstrekt, dan betreft het een actie, net als de kortingstickers uit de folders van de bouwmarkten en dan heb je geen rechten.
Betreft het een gekochte cadeaubon, dan geldt een geldigheidsdatum van minimaal een jaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
www.consuwijzer.nl/Ik_wil.../Cadeaubon_en_tegoedbon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geldigheidsduur van een cadeaubon

Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op, en hoe lang de bon geldig is. Is een cadeaubon korter dan een jaar geldig? Dan kan dat niet redelijk zijn. De verkoper moet dan aantonen dat dit toch redelijk is. Bijvoorbeeld bij consumptiebonnen of muntjes voor een bepaald feest of festival. Is uw cadeaubon niet meer geldig? Dan kunt u de verkoper niet dwingen om toch nog iets uit te mogen zoeken. Soms mag u toch nog iets uitzoeken. Dat hangt af van de verkoper.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Informatie_voor_de_aankoop/Basisinformatie/Cadeaubon_en_tegoedbon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Dan kan dat niet redelijk zijn". Of het is wel redelijk. Hema heeft wel vaker kortlopende acties met hun waardebonnen. Die zijn dan niet lang geldig maar wel waardevol. Bijvoorbeeld een overnachting met ontbijt in een hotel. Als zo'n bon maar drie maand geldig is moet je dus gewoon goed opletten en die datum niet laten verlopen. Het mag dus gewoon.
Er ligt in de nederlandse huizen voor kapitalen aan bonnen (boekenbonnen, irischeques, Rocksvijfjes, drogisterijbonnen etc...) heb ik wel eens gehoord. Tip: leg dergelijke bonnen op een zichtbare plaats en schrijf desnoods op je kalender wanneer de einddata naderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Emma007, het gaat om bonnen die gekocht zijn, of die gegeven worden als een ander product teruggebracht is. Kortingscouponnen en actiebonnen vallen niet onder deze regeling en daar mag de Hema dus zelf bepalen hoe lang die loopt.