Kan een zorgverzekering je weigeren of je meer premie laten betalen als je een persoonlijkheidsstoornis hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als er een acceptatieformulier ingevuld moet worden en je zou dan bepaalde feiten weglaten, dan kunnen ze je later weigeren. Dat is behoorlijk aangrijpend, want geen andere verzekeraar neemt je dan nog aan.

Maar wanneer je zonder acceptatie zo over kunt stappen naar een verzekeraar (b.v. vanwege een actie), dan hoef je niets te vermelden.

Overigens geldt voor het basispakket altijd een acceptatieplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de basisverzekering kunnen ze je sowieso niet weigeren. Voor een aanvullende verzekering zou je eventueel een acceptatieformulier in moeten vullen, als ik jou was zou ik dat eerst navragen en navragen of een persoonlijkheidsstoornis een negatieve invloed heeft.