Kan je dubbele verzekerings geld terug vragen?

Mijn moeder heeft voor mij nog steeds een Inboedel verzekering.. ze betaalt zo'n 3 euro per maand.. maar nu al over een periode van 9 jaar dat ik op mezelf woon terwijl deze kosten inbegrepen zijn in mijn huur!

Kan ze dit bedrag van de verzekering over een bepaalde periode nog terugvragen van de verzekering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Bij een dubbele verzekering is er tussen verzekeraars afgesproken dat de nieuwste verzekering moet toegeven, en dus de verzekering moet royeren, en premie terug moet geven.
De nieuwste verzekering is opgenomen in je huurovereenkomst. Dus het wordt waarschijnlijk lastig om van de verhuurder premie terug te vragen. Je kan het natuurlijk gaan proberen.

Bij je oude maatschappij heb je in feite geen enkel recht op teruggave van premie. Je had zelf je verzekering op moeten zeggen. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar ik denk niet dat het gaat lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ha, die Stevebravo;

Dat lijkt me niet, dan hadden jullie eerder de verzekering moeten laten aanpassen. Wel zaak om de dekking over jouw inboedel gelijk stop te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de Nederlandse wet mag een verzekerde niet financieel beter worden van een verzekering. Zodoende is het ook niet mogelijk om voor één schadegeval dubbel uitbetaald te worden op basis van twee verzekeringen.

Het is dus niet verboden om dubbel verzekerd te zijn, wel onverstandig........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inboedel verzekering inbegrepen in de huur? Lijkt mij onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk heeft jouw moeder een inboedelverzekering en de huisbaas een opstalverzekering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, inmiddels is het niet meer vanzelfsprekend dat de langstlopende polis blijft lopen. Als je dmv een polisblad aan de andere maatschappij kunt aantonen dat je dubbel verzekerd was zal er een beëinding + restitutie volgen. Echter niet voor 9 jaar terug.