Als ik mijn huis verkoop dien ik dan het kindsdeel aan mijn zoon uit te keren bij voorbeeld 25% (=kindsdeel) van de opbrengst excl hypotheek?

Mijn vrouw en ik waren getrouwd in gemeenschap van goederen en hebben in 1975 een huis gekocht. Mijn vrouw is overleden in 2004 zonder testament.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Nee, je blijft de beschikking houden over alle roerende en ondroerende zaken in de nalatenschap. Daar staat een schuld aan de kinderen tegenover.
Wel kunnen de kindsdelen worden opgeeist in bepaalde gevalen, bijvorbeeld als je opnieuw gaat trouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Gast9419;

Lijkt me van niet. Zolang jij leeft ben je immers de wettige erfgenaam van jullie beider onverdeelde eigendommen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je vraag ook nog even stellen op prikbord advokaten.