Ik moet op mijn werk invullen of iik mijn plb uren als vakantie uren wil of wil gebruiken voor tijdsparen. Wie weet hier al iets vanaf?

dit is een nieuwe regeling (2012)in cao van v.v. t. maar ik snap er nog niet veel van . wie weet de voor of nadelen?

Toegevoegd na 31 minuten:
v.v.t. =cao van verpleeg of verzorgtehuis.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

CAO van? Ik werk in de zorg en moet de PDL uren dacht ik binnen 5 jaar opmaken. Het zijn uren die niet index-gerelateerd zijn, dus als je uurloon tussendoor nog stijgt stijgen deze uren niet mee. Wij krijgen nu naar verhouding ook minder vakantietijd, dus zou ik ze nu gebruiken voor wat meer vrije tijd. Als ik wat ouder (richting 50/55) ben zou ik ze meenemen voor misschien toch wat eerder stoppen.