Wat is op dit moment in deze crisis de meest zekere baan die je kan hebben?of heb je nu nergens meer zekerheid?

is dat eigenbaas zijn of bij een klein bedrijfje werken of juist bij een heel groot bedrijf?waar is de kans het kleinst dat je er uit vliegt door reoranisatie?of waar het grootst?

vroeger gingen altijd de laatste nieuwe eruit,maar nu vliegen er mensen uit die al 30 jaar bij de zelfde baas werkt,kan dat zomaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een baan bij de overheid, zoals leraar, verpleger, et cetera. Leerlingen zullen er altijd zijn, net als ouderen en zieken. In het onderwijs en in de zorg werken vooral veel vrouwen, van wie er veel met zwangersschapverlof gaan. Vaak kun je dus altijd wel ergens terecht, eerst als tijdelijk en dan als vast.

Toegevoegd na 1 minuut:
In de zorg of in het onderwijs kicken ze er haast niet uit, of het moet echt heel slecht gaan. Vooral in het onderwijs zijn vaak functies over die intern opgevuld worden (dus een leraar biologie die ook ict erbij gaat doen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik zou een niet bij een bedrijf willen werken dat nu werkt met luxe artikelen zoals meubels, auto's en gadgets maar juist bij eerste levensbehoeftes. Bijvoorbeeld bij dunea (kraanwater) of iets dergelijks. Lijkt mij het meest veiligst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ambtenaar bij de sociale dienst,lijkt me nu wel een baan,waarin je niet bang hoeft te zijn,dat je hem verliest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deurwaarder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige zekerheid die je hebt is dat het leven onzeker is en altijd onzeker zal blijven...

Wat is zekerheid nou eigenlijk... Is het niet afhankelijk van hoe ver je vooruit kijkt... Zeg over 1000 jaar hoe zeker ben jij dat je dan een baan hebt?
en over 100 jaar? en over 1 jaar? en over 1 dag? en over één seconde?

Zie je wat ik bedoel, wat is zekerheid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet zeker dat ik geen baan heb over 1000 jaar. En de seconde heb ik ook overleefd. Ooit zal ik geen baan meer hebben, ik weet alleen niet wanneer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook hier weer op welke termijn... Morgen is er dan de dood? Over een week? Wanneer? onzeker dus...
Ik denk in de zorg, en dan een concrete baan aan het bed. Crisis of geen crisis, je bent dan eigenlijk altijd verzekerd van werk. Het salaris kan wellicht varieren, de arbeidsomstandigheden, maar de markt verandert nooit en krimpt niet. Voorwaar een beroep met een zekere toekomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schuldsaneerder......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ZZP'er moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat de voorgespiegelde crisis aan faillissementen e.d. aan mij en mijn klanten voorbij gaat. Dus afhankelijk van de branche waar je in zit denk ik dat je het als ZZP'er met een vaste klantenkring die je een modaal inkomen bezorgen het goed kan redden in tijden van crisis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkloos zijn zonder uitkering is het *meest zekere* dat je kunt hebben.

Waarschijnlijk wil je dat niet. Zoek dus iets dat (bbbr avontuurlijk hoor) iets onzekerder is, maar wat voldoende leuk is, waar je je hele ziel en zaligheid in kan storten :-)

Die onzekerheid is tevens de reden dat iets LEUK is. Het is namelijk avontuurlijk, je weet niet zeker of het lukt, en je weet niet of je het kunt. En ALS het dan lukt....wowowow

Neem daarentegen een baan met alleen maar zekerheden, dus je weet dan zeker dat je het kunt en dat je niet ontslagen kan worden, dan vermoed ik niet dat je veel leuke dingen zal voelen in je baan......

Kies maar :-)

Toegevoegd na 4 minuten:
en ja, een baas KAN je ontslaan. Het is namelijk ZIJN bedrijf weet je wel? En dit is een vrij land, waarom zou het niet mogen?

Voor jou een prikkel om je best te BLIJVEN doen en om kansen te zoeken om als bedrijf uit de crisis te komen. Een bedrijf met te weinig mensen die die vaardigheid hebben, zal ten onder gaan. Waardoor bedrijven die die mensen WEL hebben weer iets meer kansen hebben. En weer wat boodschappenjongens kunnen aannemen.

Het laatste land waar je niemand mocht ontslaan, daar hebben we net een feestje van gevierd, van het 20 jarig niet-meer-bestaan :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een supermarkt werken is momenteel een goede optie! De omzetten van de supermarkten varen wel bij de crisis, omdat de meeste mensen gemiddeld een stuk minder buiten de deur eten.