Wat als je als baby in een reclame komt. En je ouders krijgen er geld voor. Wat als je dan 18 bent, kan je dat geld dan opeisen?

En dan echt een baby die niks kan behalve een beetje bewegen en huilen. Hebben de baby's dan recht op dat geld als ze 18 zijn?

Toegevoegd na 1 uur:
En ik bedoel qua juridische rechten, niet of je ouders aardig zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan geven ze je vast wel, als jij je opvoeding betaald hebt.

Antwoorden (3)

Je kan tegen je ouders zeggen dat je het geld wil, maar je hebt geen rechten dat je het echt kan opeisen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een beetje leuke ouders hebt, leggen ze zelf die centjes apart voor jou.
Maar in principe heb je geen rechten op dat geld.
Trouwens, zoveel is het niet hoor.
Ouders zijn al wat trots dat hun kind voor zoiets wordt uitgekozen.
Daar staan echt een giga bedragen op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kost als kind heelveel geld als je ouders geld genoeg hebben kunnen ze het geld apart leggen maar als ze niet zoveel geld hebben zullen ze het gebruiken. Daarnaast is het zo dat je als kind en ook later niet niets kunt eisen. Je ouders bepalen het zelf en niet jij.

Toegevoegd na 37 minuten:
Er zijn geen juridische rechten je ouders zijn de gene die in jou rechten treden. Dus op latere leeftijd heb je geen rechten omdat zij het geld hebben het is namelijk hun geld juridisch ook.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, reken eens uit wat ze in 18 jaar allemaal betaald hebben voor je en misschien is er wel iets voor je betaald qua slaapkamermeubelen, kleding, speelgoed etc.