Hoe weet ik of een rekening in Nederland of in het buitenland staat?

Ik heb een factuur gekregen die voor mij wat verwarrend is. Ergens staat KBC Bank NV NL met rekeningnummer 633084409. De firmanaam en het adres op de factuur is echter zweeds. Is dit nu een nederlandse rekening en kan ik zonder extra kosten per bank overschrijven? En wat vul ik dan in bij 'plaatsnaam' bij internetbankieren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het je nog gelukt de rekening te betalen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk het wel, heb het overgemaakt en heb geen melding gekregen dat dingen niet klopten dus ik neem aan dat het goed gegaan is.

Het beste antwoord

Als het een Nederlandse bank is dat is het een Nederlandse rekeningen. Veel bedrijven hebben meerdere rekeningnummers in meerdere landen. KBC Bank NV NL is gevestigd in Nederland, dus het zou een Nederlandse rekeningnummer moeten zijn. Als er geen plaatsnaam staat, kun je ook naar de website van KBC Bank NV NL Gaan en daar alles bij de gegevens vinden.

Contact Gegevens:

Watermanweg 92 3067 GG Rotterdam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK, dus ik ga ervan uit dat het een nederlands rekeningnummer is maar als ik geld overmaak voor een ander bedrijf wat in het buitenland gevestigd is kan ik dan evengoed die bedrijfsnaam invullen met de plaatsnaam waar ze gevestigd zijn maar dan met het nederlandse rek.nr.?
Want ik neem aan dat ik niet de naam van de bank in moet vullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het overmaken van geld aan een rekening moet je alles invullen wat er staat. Je vult rekeningnummer in en de tenaamstelling van de rekeningnummer. Dus de naam van diegene naar wie je het geld stuurt. Bij elke overboeking heb je ook een aparte vakje waar je extra informatie kunt typen. Bijvoorbeeld: Je naam en waarom je geld stuurt (Bijvoorbeeld: Rekening 124530). Eigenlijk moet er in je brief ook duidelijk staan hoe de betaling gedaan moet worden anders kun je voor de zekerheid ook contact opnemen met hun. Vooral als het een groot bedrag is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat staat er dus allemaal niet duidelijk op. Het gaat om een heel klein bedrag maar ik ben dus bang dat als ik het gewoon overmaak naar dat nummer en het is onverhoopt toch een buitenlandsnummer dat er dan een hele bubs transactiekosten bijkomen. Denk dat ik idd toch maar beter kan wachten tot maandag en ze even kan bellen. Bedankt voor je hulp in ieder geval!

Andere antwoorden (2)

Als het een buitenlandse rekening is zullen ze je ook naar je IBAN en BIC nummer vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar de factuur is zo onduidelijk en half in zweeds/half in nederlands dat ik geen idee heb over het hoe en wat. Ik zie nergens de letters IBAN of BIC staan maar misschien staat er wel ergens 'voor overboekingen uit het buitenland dient u contact met ons op te nemen' of zoiets. Ga ze toch maandag maar even bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes ermee ;-)
Je kunt het gerust overmaken want het is in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, dat is n handige site, die moet ik onthouden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan.