Is een bedrijf als Royal Imtech wel of niet conjunctuurgevoelig?

Ze bieden technologische oplossingen, zijn dit levensbehoeften? Want zonder deze oplossingen, worden de problemen niet opgelost lijkt me.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
1.4K

Antwoorden (1)

Het o zo mooie en stabiele Imtech van weleer valt ook ten prooi aan wat, kort door de bocht, andere bedrijven ook moeten doen om het hoofd boven water te houden en aandeelhouders tevreden te stellen. We knijpen af en toe een oogje dicht en denken dat de tijd de wonden wel zal helen.

Helaas, Europa is te duur t.o.v de overige periferie en we mengen dan ook paardenvlees door rundvlees om ons bedrijf concurrerend te houden, Triest, maar ik weet niks beters te verzinnen.

Terugkomend op je vraag; Imtech zal in de top schoon schip moeten maken en terug moeten keren op hun oude pad, dan maar minder winst. Het zal een lagere k/w verhouding opleveren,.dat wel, maar ja, in hoeverre zit dat reeds verdisconteerd in de prijs nu.

Ze zijn in de regel niet zo conjunctuurgevoelig, juist vanwege hun sterke positie en vertrouwen. Maar alles staat of valt met vertrouwen nu, dus dat is de eerste prioriteit die de top zich ten doel mag stellen.

Overigens denk ik dat de koers nog wel lager kan, want de crisis is nog niet ten einde.