'Het COA'... Wanneer je doelt op het hoofdkantoor, die zat altijd al in Rijswijk. Vanaf de oprichting in 1994.

Vanaf eind jaren '80 was er stichting POA (Projecten Opvang Asielzoekers). Deze had het hoofdkantoor in Rijswijk.
Er was nog een ander bedrijf (iets van WVC meen ik) vanuit de overheid en deze ging samen met stichting POA in 1994. Vanaf toen was er 'het COA'. Centraal Orgaan opvang Asielzoekers.

Vestigingen van het COA zitten door het hele land heen. Overal waar verblijfplaatsen mogelijk waren voor een acceptabele prijs, werd er plaatselijke opvang geregeld. Vooral asielzoekerscentra en AVO's (te klein voor een opvangcentrum). Dan onderscheiden zich nog aanmeldcentrum, vertrekcentrum, opvangcentrum, pre-opvangcentrum en roa-woningen (woning voor gezinnen of vrienden, welke al langere tijd in Nederland verbleven).

Op de centra werden de administraties gevoerd. In 2000 werden er regionale administraties gevoerd op clusterkantoren en in 2007 werden alle administraties gestationeerd in het hoofdkantoor van Rijswijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het hoofdkantoor van het Centraal orgaan Opvang Asielzoekers voert sinds 1994 het toelatings- en opvangbeleid van asielzoekers uit. Er staat nergens een andere plaats vermeld, dus zal het zo zijn dat het orgaan sinds 1994 in Rijswijk zetelt.
Amadea