Wintertijd: Bij welke beroepen krijg je het extra uur WEL uitbetaald en welke niet?

De klok is op zondag 31 oktober om 03:00 uur teruggezet naar 02:00 uur waardoor de nacht 1 uur langer duurt. Bij sommige beroepen moet men dit nacht werken. Bij welk beroep krijg je dat uurtje extra wel uitbetaald, en bij welke niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er is ook een nacht korter. Als je de ene nacht meer betaald krijgt zou de andere minder betaald moeten worden.
Bij mijn werk schrijf ik bij nachtwerk gewoon de bestede uren. En die worden betaald. Of de klok verzet wordt is derhalve onbelangrijk.
Helaas weet ik niet hoe dat gaat bij ploegen toeslag en ploegroosters.

(Ik zou bij indelen van diensten er dan zelf voor kiezen om dezelfde mensen die de kortste nacht hadden ook in te rosteren voor de langste vzv mogelijk)