Ik wil graag een bankrekening openen in Nederland waarbij de bank accepteert dat ik een postbusnummer i.p.v. mijn woonadres op geef. Kan dit en waar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, in Nederland kan dat niet. Vermoedelijk omdat er weinig goeds mee gedaan kan worden, en ze voornamelijk worden gebruikt om zwart geld te parkeren en illegale dingen te doen. Voor een anonieme bankrekening zul je dus moeten uitwijken naar het buitenland.

Bronnen:
http://anoniemebankrekening.nl/

In principe kan het niet, maar als je zegt dat je midden in een verhuizing zit kan je het in ieder geval op een ander adres zetten en misschien ook postbus. Ze benadrukken dan wel dat je na de verhuizing je adres moet wijzigen maar dat is uiteraard niet te verplichten.

Je kunt nadat je je gelegitimeerd hebt en je huisadres en overige gegevens bekend zijn als postadres een postbus opgeven. Maar daarvoor zijn wel je huisadres woonplaats en alle andere gegevens bij de bank bekend.

Nee dat kan bij geen één bank omdat je dan een "spookburger"ben en niet te traceren. Dan lijkt het namelijk op dat je iets te verbergen hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100